Pemerolehan dan pencapaian bahasa Arab program j-QAF dalam kalangan murid sekolah rendah Kuala Terengganu

Pendidikan bahasa Arab dalam program j-QAF yang diperkenalkan mulai tahun 2005 di sekolah rendah kini adalah sangat penting dalam merealisasikan dan mewujudkan generasi ulu al-Albab dan membentuk Tamadun Islam. Program ini adalah manifestasi daripada hasrat kerajaan supaya murid-murid boleh khatam...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Wan Maiziatul Akmar Wan Ahmad
Format: Thesis
Language:other
Published: Tesis FPE 2012
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/123456789/1914
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.umt.ir-1914
record_format eprints
spelling my.umt.ir-19142012-09-04T07:05:34Z Pemerolehan dan pencapaian bahasa Arab program j-QAF dalam kalangan murid sekolah rendah Kuala Terengganu Wan Maiziatul Akmar Wan Ahmad PJ 6068 .M3 W3 2011 Wan Maiziatul Akmar Wan Ahmad Tesis FPE 2011 Arabic language -- Study and teaching -- Malaysia Pendidikan bahasa Arab dalam program j-QAF yang diperkenalkan mulai tahun 2005 di sekolah rendah kini adalah sangat penting dalam merealisasikan dan mewujudkan generasi ulu al-Albab dan membentuk Tamadun Islam. Program ini adalah manifestasi daripada hasrat kerajaan supaya murid-murid boleh khatam al-Qur’an, menguasai jawi dan boleh berkomunikasi dalam bahasa Arab serta menghayati asas-asas fardu ain di peringkat sekolah rendah lagi. Kajian ini bertujuan melihat keberkesanan Pembelajaran dan Pengajaran Bahasa Arab Program j-QAF dalam kalangan murid sekolah rendah Kuala Terengganu dan tahap pemerolehan mereka berdasarkan dua kategori iaitu Analisis Soal Selidik Latar belakang dan Sikap, serta Analisis Kemahiran. 2012-09-04T07:05:34Z 2012-09-04T07:05:34Z 2011-08 Thesis http://hdl.handle.net/123456789/1914 other application/pdf application/pdf Tesis FPE
institution Universiti Malaysia Terengganu
building Perpustakaan Sultanah Nur Zahirah
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Malaysia Terengganu
content_source UMT-IR
url_provider http://umt-ir.umt.edu.my:8080/
language other
topic PJ 6068 .M3 W3 2011
Wan Maiziatul Akmar Wan Ahmad
Tesis FPE 2011
Arabic language -- Study and teaching -- Malaysia
spellingShingle PJ 6068 .M3 W3 2011
Wan Maiziatul Akmar Wan Ahmad
Tesis FPE 2011
Arabic language -- Study and teaching -- Malaysia
Wan Maiziatul Akmar Wan Ahmad
Pemerolehan dan pencapaian bahasa Arab program j-QAF dalam kalangan murid sekolah rendah Kuala Terengganu
description Pendidikan bahasa Arab dalam program j-QAF yang diperkenalkan mulai tahun 2005 di sekolah rendah kini adalah sangat penting dalam merealisasikan dan mewujudkan generasi ulu al-Albab dan membentuk Tamadun Islam. Program ini adalah manifestasi daripada hasrat kerajaan supaya murid-murid boleh khatam al-Qur’an, menguasai jawi dan boleh berkomunikasi dalam bahasa Arab serta menghayati asas-asas fardu ain di peringkat sekolah rendah lagi. Kajian ini bertujuan melihat keberkesanan Pembelajaran dan Pengajaran Bahasa Arab Program j-QAF dalam kalangan murid sekolah rendah Kuala Terengganu dan tahap pemerolehan mereka berdasarkan dua kategori iaitu Analisis Soal Selidik Latar belakang dan Sikap, serta Analisis Kemahiran.
format Thesis
author Wan Maiziatul Akmar Wan Ahmad
author_facet Wan Maiziatul Akmar Wan Ahmad
author_sort Wan Maiziatul Akmar Wan Ahmad
title Pemerolehan dan pencapaian bahasa Arab program j-QAF dalam kalangan murid sekolah rendah Kuala Terengganu
title_short Pemerolehan dan pencapaian bahasa Arab program j-QAF dalam kalangan murid sekolah rendah Kuala Terengganu
title_full Pemerolehan dan pencapaian bahasa Arab program j-QAF dalam kalangan murid sekolah rendah Kuala Terengganu
title_fullStr Pemerolehan dan pencapaian bahasa Arab program j-QAF dalam kalangan murid sekolah rendah Kuala Terengganu
title_full_unstemmed Pemerolehan dan pencapaian bahasa Arab program j-QAF dalam kalangan murid sekolah rendah Kuala Terengganu
title_sort pemerolehan dan pencapaian bahasa arab program j-qaf dalam kalangan murid sekolah rendah kuala terengganu
publisher Tesis FPE
publishDate 2012
url http://hdl.handle.net/123456789/1914
_version_ 1738395418730954752
score 13.222552