Kesan penggunaan mnemonik “siasat” berbantukan jadual pendaraban indeks dan pembelajaran koperatif terhadap pencapaian matematik pelajar berpencapaian rendah
Pelajar berpencapian rendah sering mengalami masalah dalam pembelajaran matematik khasnya dalam Pendaraban Indeks, salah satu tajuk yang perlu dikuasai oleh pelajar. Oleh itu, kajian ini bertujuan untuk menentukan kesan penggunaan teknik mnemonik akronim SIASAT berbantukan jadual pendaraban indeks d...
Saved in:
Main Authors: | Mariani John D. Sibatu @ Marylyn, Siew Nyet Moi @ Sopiah Abdullah |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English English |
Published: |
Global Academic Excellence
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/37896/1/ABSTRACT.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/37896/2/FULL%20TEXT.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/37896/ http://dx.doi.org/10.35631/IJEPC.851012 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Masalah dalam pelaksanaan pembelajaran koperatif satu persepsi guru
by: Naimah, Ibrahim
Published: (2009) -
Penggunaan Response to Intervention (RTI) dalam penyelesaian masalah matematik berayat bagi murid berpencapaian rendah di sekolah rendah
by: Narawi Abu Bakar
Published: (2017) -
Pembelajaran koperatif dalam mata pelajaran Bahasa Arab Komunikasi tahap dua di sekolah kebangsaan
by: Yasrina, Yaacob
Published: (2010) -
Keberkesanan pembelajaran koperatif model student teams-achievement divisions (STAD) dalam fizik terhadap pencapaian pelajar
by: Ramli, Noraziah
Published: (2016) -
Kecenderungan pembelajaran teknikal melalui pembelajaran koperatif di kalangan Pelajar Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Mekanikal di UTHM
by: Md Zain, Mohamad Naaim
Published: (2008)