Hubungan antara kepuasan kerja dengan kualiti perkhidmatan dalaman staf majlis sukan negeri-negeri di Malaysia

Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti hubungan antara kepuasan kerja dengan kualiti perkhidmatan dalaman dikalangan staf Majlis Sukan Negeri-Negeri di Malaysia. Responden kajian ini telah dipilih menggunakan kaedah persampelan berperingkat yang terdiri daripada 155 orang staf Majlis Sukan Negeri...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Phoa, Phylicia Siew Ching, Mohamad Nizam Nazarudin
Format: Article
Language:Malay
Malay
Published: Global Academic Excellence (M) Sdn Bhd 2019
Subjects:
Online Access:https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31700/1/Hubungan%20antara%20kepuasan%20kerja%20dengan%20kualiti%20perkhidmatan%20dalaman%20staf%20majlis%20sukan%20negeri-negeri%20di%20Malaysia.pdf
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31700/2/Hubungan%20antara%20kepuasan%20kerja%20dengan%20kualiti%20perkhidmatan%20dalaman%20staf%20majlis%20sukan%20negeri-negeri%20di%20Malaysia_ABSTRACT.pdf
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31700/
http://www.ijepc.com/PDF/IJEPC-2019-32-09-32.pdf
https://doi.org/10.35631/IJEPC.4320012
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti hubungan antara kepuasan kerja dengan kualiti perkhidmatan dalaman dikalangan staf Majlis Sukan Negeri-Negeri di Malaysia. Responden kajian ini telah dipilih menggunakan kaedah persampelan berperingkat yang terdiri daripada 155 orang staf Majlis Sukan Negeri-Negeri di Malaysia. Kajian ini merupakan kajian kuantitatif bukan eksperimen yang menggunakan instrumen soal selidik. Data kajian dianalisis menggunakan perisian Statistical Package for Social Sciences (SPSS) versi 20. Kepuasan kerja dan kualiti perkhidmatan dalaman adalah pada tahap yang tinggi. Terdapat hubungan positif yang tinggi dan sangat kuat serta signifikan antara kepuasan kerja dengan kualiti perkhidmatan dalaman. Dapatan kajian menunjukkan bahawa dengan adanya kajian ini maka pihak pengurusan dapat menfokuskan kepada elemen atau aspek kepuasan kerja yang diyakini mampu mempengaruhi kualiti perkhidmatan dalaman dalam sesebuah organisasi dan juga prestasi sesebuah organisasi tersebut.