Kajian terhadap Rekabentuk Pengiklanan Kempen Kesedaran Wabak Covid-19 oleh Syarikat Kaxprint di Pulau Pinang

Wabak Covid-19 merupakan satu wabak penyakit-berjangkit yang boleh menjurus kepada kematian. Terdapat 100 juta lebih kes yang telah dicatat di seluruh dunia dan Malaysia sahaja telah mencatat hampir 1 juta kes. Oleh itu, Kajian ini dilaksanakan dengan tujuan untuk memberi kesedaran kepada orang rama...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ahmad Ali Imran Azlan
Format: Undergraduate Final Project Report
Language:English
Published: 2021
Online Access:http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3885/1/AHMAD%20ALI%20IMRAN%20BIN%20AZLAN%20C17B0004.pdf
http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3885/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.umk.eprints.3885
record_format eprints
spelling my.umk.eprints.38852022-05-24T02:51:14Z http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3885/ Kajian terhadap Rekabentuk Pengiklanan Kempen Kesedaran Wabak Covid-19 oleh Syarikat Kaxprint di Pulau Pinang Ahmad Ali Imran Azlan Wabak Covid-19 merupakan satu wabak penyakit-berjangkit yang boleh menjurus kepada kematian. Terdapat 100 juta lebih kes yang telah dicatat di seluruh dunia dan Malaysia sahaja telah mencatat hampir 1 juta kes. Oleh itu, Kajian ini dilaksanakan dengan tujuan untuk memberi kesedaran kepada orang ramai mengenai wabak Covid-19 menerusi kempen pengiklanan. Kempen pengiklanan ini merangkumi pelbagai jenis medium pengiklanan. Kajian ini menggunakan kaedah campuran atau mixed method iaitu kajian kualitatif pemerhatian dan kajian kuantitatif soal selidik yang melibatkan 50-100 orang responden yang terdiri daripada penduduk di sekitar Pulau Pinang, staf syarikat Kaxprint dan pelajar atau individu yang berada didalam bidang rekabentuk grafik. Cadangan rekabentuk pengiklanan kempen telah dilakukan menggunakan kaedah pemerhatian dan rujukan internet manakala hasil soal selidik menjurus kepada daya tarik rekabentuk pengiklanan dan impak visual dan maklumat yang terdapat dalam dalam rekabentuk pengiklanan. Hasil analisis soal selidik mendapati rata-rata responden memberi respon yang positif. Kata Kunci : Covid-19, Kempen K 2021 Undergraduate Final Project Report NonPeerReviewed text en http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3885/1/AHMAD%20ALI%20IMRAN%20BIN%20AZLAN%20C17B0004.pdf Ahmad Ali Imran Azlan (2021) Kajian terhadap Rekabentuk Pengiklanan Kempen Kesedaran Wabak Covid-19 oleh Syarikat Kaxprint di Pulau Pinang. Final Year Project thesis, Universiti Malaysia Kelantan (UMK).
institution Universiti Malaysia Kelantan
building Perpustakaan Universiti Malaysia Kelantan
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Malaysia Kelantan
content_source UMK Institutional Repository
url_provider http://umkeprints.umk.edu.my/
language English
description Wabak Covid-19 merupakan satu wabak penyakit-berjangkit yang boleh menjurus kepada kematian. Terdapat 100 juta lebih kes yang telah dicatat di seluruh dunia dan Malaysia sahaja telah mencatat hampir 1 juta kes. Oleh itu, Kajian ini dilaksanakan dengan tujuan untuk memberi kesedaran kepada orang ramai mengenai wabak Covid-19 menerusi kempen pengiklanan. Kempen pengiklanan ini merangkumi pelbagai jenis medium pengiklanan. Kajian ini menggunakan kaedah campuran atau mixed method iaitu kajian kualitatif pemerhatian dan kajian kuantitatif soal selidik yang melibatkan 50-100 orang responden yang terdiri daripada penduduk di sekitar Pulau Pinang, staf syarikat Kaxprint dan pelajar atau individu yang berada didalam bidang rekabentuk grafik. Cadangan rekabentuk pengiklanan kempen telah dilakukan menggunakan kaedah pemerhatian dan rujukan internet manakala hasil soal selidik menjurus kepada daya tarik rekabentuk pengiklanan dan impak visual dan maklumat yang terdapat dalam dalam rekabentuk pengiklanan. Hasil analisis soal selidik mendapati rata-rata responden memberi respon yang positif. Kata Kunci : Covid-19, Kempen K
format Undergraduate Final Project Report
author Ahmad Ali Imran Azlan
spellingShingle Ahmad Ali Imran Azlan
Kajian terhadap Rekabentuk Pengiklanan Kempen Kesedaran Wabak Covid-19 oleh Syarikat Kaxprint di Pulau Pinang
author_facet Ahmad Ali Imran Azlan
author_sort Ahmad Ali Imran Azlan
title Kajian terhadap Rekabentuk Pengiklanan Kempen Kesedaran Wabak Covid-19 oleh Syarikat Kaxprint di Pulau Pinang
title_short Kajian terhadap Rekabentuk Pengiklanan Kempen Kesedaran Wabak Covid-19 oleh Syarikat Kaxprint di Pulau Pinang
title_full Kajian terhadap Rekabentuk Pengiklanan Kempen Kesedaran Wabak Covid-19 oleh Syarikat Kaxprint di Pulau Pinang
title_fullStr Kajian terhadap Rekabentuk Pengiklanan Kempen Kesedaran Wabak Covid-19 oleh Syarikat Kaxprint di Pulau Pinang
title_full_unstemmed Kajian terhadap Rekabentuk Pengiklanan Kempen Kesedaran Wabak Covid-19 oleh Syarikat Kaxprint di Pulau Pinang
title_sort kajian terhadap rekabentuk pengiklanan kempen kesedaran wabak covid-19 oleh syarikat kaxprint di pulau pinang
publishDate 2021
url http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3885/1/AHMAD%20ALI%20IMRAN%20BIN%20AZLAN%20C17B0004.pdf
http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3885/
_version_ 1763303336607481856
score 13.214268