Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat

Angkatan Tentera Malaysia (ATM) merupakan sebuah organisasi yang unik jika dibandingkan dengan organisasi/badan-badan beruniform yang lain kerana diwujudkan untuk waktu peperangan (war time organisation) dan di tempatkan di lokasi-lokasi yang strategik di seluruh pelusuk negara dari Perlis hingg...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mah Hasan, Mat
Format: Thesis
Published: 2009
Subjects:
Online Access:http://studentsrepo.um.edu.my/6219/1/Part_1_Kerta_Projek_Mej_Mahasan.pdf
http://studentsrepo.um.edu.my/6219/2/Part_2_Kertas_Projek_Mej_Mahasan.pdf
http://studentsrepo.um.edu.my/6219/3/Tajuk_Kertas_Projek_Mej_Mahasan.pdf
http://studentsrepo.um.edu.my/6219/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.um.stud.6219
record_format eprints
spelling my.um.stud.62192016-03-22T05:04:36Z Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat Mah Hasan, Mat U Military Science (General) Angkatan Tentera Malaysia (ATM) merupakan sebuah organisasi yang unik jika dibandingkan dengan organisasi/badan-badan beruniform yang lain kerana diwujudkan untuk waktu peperangan (war time organisation) dan di tempatkan di lokasi-lokasi yang strategik di seluruh pelusuk negara dari Perlis hinggalah ke Sabah. Kedudukan penempatan yang strategik ini memerlukan perancangan yang teliti dan efisen bagi menentukan semua anggota dapat diaturgerakkan dengan cepat dan pantas. Tujuan utama kajian ini adalah untuk menganalisa tahap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara ATM sama ada menepati kepuasan kepada anggota. Kajian ini juga untuk mengenalpasti kepuasan anggota yang menerima perkhidmatan ini. Oleh itu, isu yang menjadi persoalan yang perlu di jawab dalam kajian ini: Apakah dimensi kualiti perkhidmatan yang menjadi penentu utama yang membawa kepada kepuasan sebagaimana yang diterima oleh anggota. Kajian ini amat bernilai kepada Tentera Darat kerana menganalisa pemasalahan sedia ada yang seringkali menimbulkan banyak rungutan dikalangan anggota terhadap perkhidmatan yang diberikan. Ia boleh memberi impak yang cukup berkesan. Oleh itu, kajian selanjutnya perlu dijalankan dan penumpuan diberi kepada faktor-faktor baru yang mungkin muncul daripada perspektif yang berbeza. 2009 Thesis NonPeerReviewed application/pdf http://studentsrepo.um.edu.my/6219/1/Part_1_Kerta_Projek_Mej_Mahasan.pdf application/pdf http://studentsrepo.um.edu.my/6219/2/Part_2_Kertas_Projek_Mej_Mahasan.pdf application/pdf http://studentsrepo.um.edu.my/6219/3/Tajuk_Kertas_Projek_Mej_Mahasan.pdf Mah Hasan, Mat (2009) Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat. Masters thesis, University of Malaya. http://studentsrepo.um.edu.my/6219/
institution Universiti Malaya
building UM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Malaya
content_source UM Student Repository
url_provider http://studentsrepo.um.edu.my/
topic U Military Science (General)
spellingShingle U Military Science (General)
Mah Hasan, Mat
Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat
description Angkatan Tentera Malaysia (ATM) merupakan sebuah organisasi yang unik jika dibandingkan dengan organisasi/badan-badan beruniform yang lain kerana diwujudkan untuk waktu peperangan (war time organisation) dan di tempatkan di lokasi-lokasi yang strategik di seluruh pelusuk negara dari Perlis hinggalah ke Sabah. Kedudukan penempatan yang strategik ini memerlukan perancangan yang teliti dan efisen bagi menentukan semua anggota dapat diaturgerakkan dengan cepat dan pantas. Tujuan utama kajian ini adalah untuk menganalisa tahap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara ATM sama ada menepati kepuasan kepada anggota. Kajian ini juga untuk mengenalpasti kepuasan anggota yang menerima perkhidmatan ini. Oleh itu, isu yang menjadi persoalan yang perlu di jawab dalam kajian ini: Apakah dimensi kualiti perkhidmatan yang menjadi penentu utama yang membawa kepada kepuasan sebagaimana yang diterima oleh anggota. Kajian ini amat bernilai kepada Tentera Darat kerana menganalisa pemasalahan sedia ada yang seringkali menimbulkan banyak rungutan dikalangan anggota terhadap perkhidmatan yang diberikan. Ia boleh memberi impak yang cukup berkesan. Oleh itu, kajian selanjutnya perlu dijalankan dan penumpuan diberi kepada faktor-faktor baru yang mungkin muncul daripada perspektif yang berbeza.
format Thesis
author Mah Hasan, Mat
author_facet Mah Hasan, Mat
author_sort Mah Hasan, Mat
title Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat
title_short Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat
title_full Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat
title_fullStr Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat
title_full_unstemmed Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat
title_sort faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara angkatan tentera malaysia / mah hasan mat
publishDate 2009
url http://studentsrepo.um.edu.my/6219/1/Part_1_Kerta_Projek_Mej_Mahasan.pdf
http://studentsrepo.um.edu.my/6219/2/Part_2_Kertas_Projek_Mej_Mahasan.pdf
http://studentsrepo.um.edu.my/6219/3/Tajuk_Kertas_Projek_Mej_Mahasan.pdf
http://studentsrepo.um.edu.my/6219/
_version_ 1738505888543539200
score 13.159267