Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat
Angkatan Tentera Malaysia (ATM) merupakan sebuah organisasi yang unik jika dibandingkan dengan organisasi/badan-badan beruniform yang lain kerana diwujudkan untuk waktu peperangan (war time organisation) dan di tempatkan di lokasi-lokasi yang strategik di seluruh pelusuk negara dari Perlis hingg...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Published: |
2009
|
Subjects: | |
Online Access: | http://studentsrepo.um.edu.my/6219/1/Part_1_Kerta_Projek_Mej_Mahasan.pdf http://studentsrepo.um.edu.my/6219/2/Part_2_Kertas_Projek_Mej_Mahasan.pdf http://studentsrepo.um.edu.my/6219/3/Tajuk_Kertas_Projek_Mej_Mahasan.pdf http://studentsrepo.um.edu.my/6219/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.um.stud.6219 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.um.stud.62192016-03-22T05:04:36Z Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat Mah Hasan, Mat U Military Science (General) Angkatan Tentera Malaysia (ATM) merupakan sebuah organisasi yang unik jika dibandingkan dengan organisasi/badan-badan beruniform yang lain kerana diwujudkan untuk waktu peperangan (war time organisation) dan di tempatkan di lokasi-lokasi yang strategik di seluruh pelusuk negara dari Perlis hinggalah ke Sabah. Kedudukan penempatan yang strategik ini memerlukan perancangan yang teliti dan efisen bagi menentukan semua anggota dapat diaturgerakkan dengan cepat dan pantas. Tujuan utama kajian ini adalah untuk menganalisa tahap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara ATM sama ada menepati kepuasan kepada anggota. Kajian ini juga untuk mengenalpasti kepuasan anggota yang menerima perkhidmatan ini. Oleh itu, isu yang menjadi persoalan yang perlu di jawab dalam kajian ini: Apakah dimensi kualiti perkhidmatan yang menjadi penentu utama yang membawa kepada kepuasan sebagaimana yang diterima oleh anggota. Kajian ini amat bernilai kepada Tentera Darat kerana menganalisa pemasalahan sedia ada yang seringkali menimbulkan banyak rungutan dikalangan anggota terhadap perkhidmatan yang diberikan. Ia boleh memberi impak yang cukup berkesan. Oleh itu, kajian selanjutnya perlu dijalankan dan penumpuan diberi kepada faktor-faktor baru yang mungkin muncul daripada perspektif yang berbeza. 2009 Thesis NonPeerReviewed application/pdf http://studentsrepo.um.edu.my/6219/1/Part_1_Kerta_Projek_Mej_Mahasan.pdf application/pdf http://studentsrepo.um.edu.my/6219/2/Part_2_Kertas_Projek_Mej_Mahasan.pdf application/pdf http://studentsrepo.um.edu.my/6219/3/Tajuk_Kertas_Projek_Mej_Mahasan.pdf Mah Hasan, Mat (2009) Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat. Masters thesis, University of Malaya. http://studentsrepo.um.edu.my/6219/ |
institution |
Universiti Malaya |
building |
UM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Malaya |
content_source |
UM Student Repository |
url_provider |
http://studentsrepo.um.edu.my/ |
topic |
U Military Science (General) |
spellingShingle |
U Military Science (General) Mah Hasan, Mat Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat |
description |
Angkatan Tentera Malaysia (ATM) merupakan sebuah organisasi yang
unik jika dibandingkan dengan organisasi/badan-badan beruniform yang lain
kerana diwujudkan untuk waktu peperangan (war time organisation) dan di
tempatkan di lokasi-lokasi yang strategik di seluruh pelusuk negara dari Perlis
hinggalah ke Sabah. Kedudukan penempatan yang strategik ini memerlukan
perancangan yang teliti dan efisen bagi menentukan semua anggota dapat
diaturgerakkan dengan cepat dan pantas.
Tujuan utama kajian ini adalah untuk menganalisa tahap kualiti
perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara ATM sama ada
menepati kepuasan kepada anggota. Kajian ini juga untuk mengenalpasti
kepuasan anggota yang menerima perkhidmatan ini. Oleh itu, isu yang menjadi
persoalan yang perlu di jawab dalam kajian ini: Apakah dimensi kualiti
perkhidmatan yang menjadi penentu utama yang membawa kepada kepuasan
sebagaimana yang diterima oleh anggota.
Kajian ini amat bernilai kepada Tentera Darat kerana menganalisa
pemasalahan sedia ada yang seringkali menimbulkan banyak rungutan
dikalangan anggota terhadap perkhidmatan yang diberikan. Ia boleh memberi
impak yang cukup berkesan. Oleh itu, kajian selanjutnya perlu dijalankan dan
penumpuan diberi kepada faktor-faktor baru yang mungkin muncul daripada
perspektif yang berbeza. |
format |
Thesis |
author |
Mah Hasan, Mat |
author_facet |
Mah Hasan, Mat |
author_sort |
Mah Hasan, Mat |
title |
Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara
Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat |
title_short |
Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara
Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat |
title_full |
Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara
Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat |
title_fullStr |
Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara
Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat |
title_full_unstemmed |
Faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara
Angkatan Tentera Malaysia / Mah Hasan Mat |
title_sort |
faktor penentu kepada kepuasan anggota terhadap kualiti perkhidmatan pasukan pengendali pergerakan cartar udara
angkatan tentera malaysia / mah hasan mat |
publishDate |
2009 |
url |
http://studentsrepo.um.edu.my/6219/1/Part_1_Kerta_Projek_Mej_Mahasan.pdf http://studentsrepo.um.edu.my/6219/2/Part_2_Kertas_Projek_Mej_Mahasan.pdf http://studentsrepo.um.edu.my/6219/3/Tajuk_Kertas_Projek_Mej_Mahasan.pdf http://studentsrepo.um.edu.my/6219/ |
_version_ |
1738505888543539200 |
score |
13.159267 |