Pengajaran Bahasa Arab: Kajian terhadap kaedah pengajaran bahasa berasaskan tugasan (KPBBT) di Pusat Asasi UIAM / Nor Syahida Binti Ahmad
Kajian ini dijalankan untuk mengkaji penggunaan Kaedah Pengajaran Bahasa Berasaskan Tugasan (KPBBT) di Pusat Asasi UIAM. Tujuan kajian ini adalah untuk mengetahui tahap pemahaman pensyarah terhadap kaedah ini dan pengalaman mereka menggunakan kaedah tersebut dalam pengajaran bahasa Arab. Di samping...
Saved in:
Main Author: | Nor Syahida, Ahmad |
---|---|
Format: | Thesis |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://studentsrepo.um.edu.my/5501/1/1%2DTITLE_PAGE%2DABSTRACT%2DCONTENT.pdf http://studentsrepo.um.edu.my/5501/2/2%2DFULL_CHAPTERS.pdf http://studentsrepo.um.edu.my/5501/3/3%2DREFERENCES%2DAPPENDIX.pdf http://studentsrepo.um.edu.my/5501/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Penggunaan strategi pembelajaran kemahiran bertutur bahasa Arab : kajian di Pusat Asasi UIAM
by: Arshad, Mastura, et al.
Published: (2012) -
Kesan kaedah Pengajaran dan Pembelajaran Berasaskan Tugasan (PPBT) terhadap pertuturan Bahasa Melayu murid sekolah rendah di Singapura
by: Zainaba Omar
Published: (2021) -
Kaedah Pengajaran Kosa Kata Bahasa Arab
by: Rosni Samah
Published: (2013) -
Motivasi dalam pembelajaran Bahasa Arab: Pusat Bahasa UIAM
by: Adam, Zalika, et al.
Published: (2009) -
Penggunaan strategi pembelajaran kemahiran bertutur bahasa Arab dalam kalangan pelajar melayu di Pusat Asasi UIAM
by: Arshad, Mastura
Published: (2013)