Inovasi Pengajaran dan Pembelajaran (PdP) Program Diploma Seni Halus UiTM Cawangan Sarawak dalam fasa covid-19 melalui pendekatan studio di rumah / Chrisna Pindah ... [et al.]

Kajian ini merupakan kajian deskriptif dan ulasan hasil daripada pemerhatian projek inovasi pengajaran dan pembelajaran ( PdP) Studio di rumah yang telah dijalankan sepanjang pengajian secara Open and Distance Learning ( ODL) pelajar diploma tahun akhir sesi mac 2020, mac 2021 dan mac 2022 di Jabata...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Pindah, Chrisna, Amin, Halina, Mohd Rathi, Mohd Razif, Michael, Valerie, Wasli, Zaidi
Format: Conference or Workshop Item
Language:English
Published: 2022
Subjects:
Online Access:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/81783/1/81783.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/81783/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.uitm.ir.81783
record_format eprints
spelling my.uitm.ir.817832023-09-15T03:04:50Z https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/81783/ Inovasi Pengajaran dan Pembelajaran (PdP) Program Diploma Seni Halus UiTM Cawangan Sarawak dalam fasa covid-19 melalui pendekatan studio di rumah / Chrisna Pindah ... [et al.] Pindah, Chrisna Amin, Halina Mohd Rathi, Mohd Razif Michael, Valerie Wasli, Zaidi Higher Education Kajian ini merupakan kajian deskriptif dan ulasan hasil daripada pemerhatian projek inovasi pengajaran dan pembelajaran ( PdP) Studio di rumah yang telah dijalankan sepanjang pengajian secara Open and Distance Learning ( ODL) pelajar diploma tahun akhir sesi mac 2020, mac 2021 dan mac 2022 di Jabatan Seni Halus UiTM Cawangan Sarawak .Tujuan kajian ini adalah untuk membincangkan akan kesan positif dan negatif terhadap inovasi PdP “studio di rumah” dalam penghasilan karya akhir pelajar peringkat diploma. PdP ini telah diinspirasikan daripada pembelajaran kendiri yang telah diilhamkan dalam sistem Pendidikan barat iaitu “ home schooling” semenjak tahun 1970-an lalu. pelbagai penemuan telah ditemui sama ada kejayaan dan kelemahan. antara faktor membantu pelajar berjaya dalam kaedah ini adalah sokongan keluarga, keselesan rang kediaman, sumber kewangan . manakala kelemahannya adalah disebabkan jaringan internet yang lemah di kawasan pelajar diami. Perbincangan lebih lanjut dalam dalam penulisan ini adalah mungkin boleh dijadikan kajian lanjut dalam pengubahan struktur PdP yang lebih baik dalam pengajian diploma seni halus pada masa akan datang. 2022 Conference or Workshop Item PeerReviewed text en https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/81783/1/81783.pdf Inovasi Pengajaran dan Pembelajaran (PdP) Program Diploma Seni Halus UiTM Cawangan Sarawak dalam fasa covid-19 melalui pendekatan studio di rumah / Chrisna Pindah ... [et al.]. (2022) In: ARTe: Art & Expression, October 2022, October.
institution Universiti Teknologi Mara
building Tun Abdul Razak Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Mara
content_source UiTM Institutional Repository
url_provider http://ir.uitm.edu.my/
language English
topic Higher Education
spellingShingle Higher Education
Pindah, Chrisna
Amin, Halina
Mohd Rathi, Mohd Razif
Michael, Valerie
Wasli, Zaidi
Inovasi Pengajaran dan Pembelajaran (PdP) Program Diploma Seni Halus UiTM Cawangan Sarawak dalam fasa covid-19 melalui pendekatan studio di rumah / Chrisna Pindah ... [et al.]
description Kajian ini merupakan kajian deskriptif dan ulasan hasil daripada pemerhatian projek inovasi pengajaran dan pembelajaran ( PdP) Studio di rumah yang telah dijalankan sepanjang pengajian secara Open and Distance Learning ( ODL) pelajar diploma tahun akhir sesi mac 2020, mac 2021 dan mac 2022 di Jabatan Seni Halus UiTM Cawangan Sarawak .Tujuan kajian ini adalah untuk membincangkan akan kesan positif dan negatif terhadap inovasi PdP “studio di rumah” dalam penghasilan karya akhir pelajar peringkat diploma. PdP ini telah diinspirasikan daripada pembelajaran kendiri yang telah diilhamkan dalam sistem Pendidikan barat iaitu “ home schooling” semenjak tahun 1970-an lalu. pelbagai penemuan telah ditemui sama ada kejayaan dan kelemahan. antara faktor membantu pelajar berjaya dalam kaedah ini adalah sokongan keluarga, keselesan rang kediaman, sumber kewangan . manakala kelemahannya adalah disebabkan jaringan internet yang lemah di kawasan pelajar diami. Perbincangan lebih lanjut dalam dalam penulisan ini adalah mungkin boleh dijadikan kajian lanjut dalam pengubahan struktur PdP yang lebih baik dalam pengajian diploma seni halus pada masa akan datang.
format Conference or Workshop Item
author Pindah, Chrisna
Amin, Halina
Mohd Rathi, Mohd Razif
Michael, Valerie
Wasli, Zaidi
author_facet Pindah, Chrisna
Amin, Halina
Mohd Rathi, Mohd Razif
Michael, Valerie
Wasli, Zaidi
author_sort Pindah, Chrisna
title Inovasi Pengajaran dan Pembelajaran (PdP) Program Diploma Seni Halus UiTM Cawangan Sarawak dalam fasa covid-19 melalui pendekatan studio di rumah / Chrisna Pindah ... [et al.]
title_short Inovasi Pengajaran dan Pembelajaran (PdP) Program Diploma Seni Halus UiTM Cawangan Sarawak dalam fasa covid-19 melalui pendekatan studio di rumah / Chrisna Pindah ... [et al.]
title_full Inovasi Pengajaran dan Pembelajaran (PdP) Program Diploma Seni Halus UiTM Cawangan Sarawak dalam fasa covid-19 melalui pendekatan studio di rumah / Chrisna Pindah ... [et al.]
title_fullStr Inovasi Pengajaran dan Pembelajaran (PdP) Program Diploma Seni Halus UiTM Cawangan Sarawak dalam fasa covid-19 melalui pendekatan studio di rumah / Chrisna Pindah ... [et al.]
title_full_unstemmed Inovasi Pengajaran dan Pembelajaran (PdP) Program Diploma Seni Halus UiTM Cawangan Sarawak dalam fasa covid-19 melalui pendekatan studio di rumah / Chrisna Pindah ... [et al.]
title_sort inovasi pengajaran dan pembelajaran (pdp) program diploma seni halus uitm cawangan sarawak dalam fasa covid-19 melalui pendekatan studio di rumah / chrisna pindah ... [et al.]
publishDate 2022
url https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/81783/1/81783.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/81783/
_version_ 1778165907123601408
score 13.232389