Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud
Komputer adalah sejenis peranti (device) pengiraan yang boleh menerima data-data di samping menjalankan siri-siri operasi aritmetik dan logik ke atas data-data tersebut serta mengeluarkan hasil operasi sebagai maklumat-maklumat yang berguna kepada penggunanya. Komputer berupaya menyimpan dan memangg...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
1999
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/70754/1/70754.pdf https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/70754/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.uitm.ir.70754 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uitm.ir.707542024-02-13T09:18:12Z https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/70754/ Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud Masud, Maslina LB Theory and practice of education Komputer adalah sejenis peranti (device) pengiraan yang boleh menerima data-data di samping menjalankan siri-siri operasi aritmetik dan logik ke atas data-data tersebut serta mengeluarkan hasil operasi sebagai maklumat-maklumat yang berguna kepada penggunanya. Komputer berupaya menyimpan dan memanggil semula maklumat-maklumat yang banyak yang terdiri daripada nombor, huruf, perkataan, formula, tanda bacaan serta tanda matematik. Penggunaan komputer meliputi sektor pendidikan, perniagaan, perubatan, ekonomi, perdagangan dan lain-lain. Permainan komputer pula merupakan satu permainan yang berbantukan komputer. Ianya terhasil daripada perisian tindakan-bersaling. Perisian tindakan-bersaling ini telah mengakibatkan pertumbuhan industri baru iaitu telah memberikan sumbangan yang besar kepada perkembangan penggunaan grafik komputer serta dialog di antara manusia dengan komputer. Permainan komputer menggabungkan elemen-elemen seperti pengaturcaraan, kejuruteraan bunyi, grafik berkumpulan, pengurusan pengkalan data dan pengawalan perkakasan. 1999 Thesis NonPeerReviewed text en https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/70754/1/70754.pdf Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud. (1999) Degree thesis, thesis, Universiti Teknologi MARA (UiTM). |
institution |
Universiti Teknologi Mara |
building |
Tun Abdul Razak Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Mara |
content_source |
UiTM Institutional Repository |
url_provider |
http://ir.uitm.edu.my/ |
language |
English |
topic |
LB Theory and practice of education |
spellingShingle |
LB Theory and practice of education Masud, Maslina Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud |
description |
Komputer adalah sejenis peranti (device) pengiraan yang boleh menerima data-data di samping menjalankan siri-siri operasi aritmetik dan logik ke atas data-data tersebut serta mengeluarkan hasil operasi sebagai maklumat-maklumat yang berguna kepada penggunanya. Komputer berupaya menyimpan dan memanggil semula maklumat-maklumat yang banyak yang terdiri daripada nombor, huruf, perkataan, formula, tanda bacaan serta tanda matematik. Penggunaan komputer meliputi sektor pendidikan, perniagaan, perubatan, ekonomi, perdagangan dan lain-lain. Permainan komputer pula merupakan satu permainan yang berbantukan komputer. Ianya terhasil daripada perisian tindakan-bersaling. Perisian tindakan-bersaling ini telah mengakibatkan pertumbuhan industri baru iaitu telah memberikan sumbangan yang besar kepada perkembangan penggunaan grafik komputer serta dialog di antara manusia dengan komputer. Permainan komputer menggabungkan elemen-elemen seperti pengaturcaraan, kejuruteraan bunyi, grafik berkumpulan, pengurusan pengkalan data dan pengawalan perkakasan. |
format |
Thesis |
author |
Masud, Maslina |
author_facet |
Masud, Maslina |
author_sort |
Masud, Maslina |
title |
Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud |
title_short |
Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud |
title_full |
Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud |
title_fullStr |
Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud |
title_full_unstemmed |
Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud |
title_sort |
mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / maslina masud |
publishDate |
1999 |
url |
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/70754/1/70754.pdf https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/70754/ |
_version_ |
1792159338517757952 |
score |
13.211869 |