Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud

Komputer adalah sejenis peranti (device) pengiraan yang boleh menerima data-data di samping menjalankan siri-siri operasi aritmetik dan logik ke atas data-data tersebut serta mengeluarkan hasil operasi sebagai maklumat-maklumat yang berguna kepada penggunanya. Komputer berupaya menyimpan dan memangg...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Masud, Maslina
Format: Thesis
Language:English
Published: 1999
Subjects:
Online Access:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/70754/1/70754.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/70754/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.uitm.ir.70754
record_format eprints
spelling my.uitm.ir.707542024-02-13T09:18:12Z https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/70754/ Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud Masud, Maslina LB Theory and practice of education Komputer adalah sejenis peranti (device) pengiraan yang boleh menerima data-data di samping menjalankan siri-siri operasi aritmetik dan logik ke atas data-data tersebut serta mengeluarkan hasil operasi sebagai maklumat-maklumat yang berguna kepada penggunanya. Komputer berupaya menyimpan dan memanggil semula maklumat-maklumat yang banyak yang terdiri daripada nombor, huruf, perkataan, formula, tanda bacaan serta tanda matematik. Penggunaan komputer meliputi sektor pendidikan, perniagaan, perubatan, ekonomi, perdagangan dan lain-lain. Permainan komputer pula merupakan satu permainan yang berbantukan komputer. Ianya terhasil daripada perisian tindakan-bersaling. Perisian tindakan-bersaling ini telah mengakibatkan pertumbuhan industri baru iaitu telah memberikan sumbangan yang besar kepada perkembangan penggunaan grafik komputer serta dialog di antara manusia dengan komputer. Permainan komputer menggabungkan elemen-elemen seperti pengaturcaraan, kejuruteraan bunyi, grafik berkumpulan, pengurusan pengkalan data dan pengawalan perkakasan. 1999 Thesis NonPeerReviewed text en https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/70754/1/70754.pdf Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud. (1999) Degree thesis, thesis, Universiti Teknologi MARA (UiTM).
institution Universiti Teknologi Mara
building Tun Abdul Razak Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Mara
content_source UiTM Institutional Repository
url_provider http://ir.uitm.edu.my/
language English
topic LB Theory and practice of education
spellingShingle LB Theory and practice of education
Masud, Maslina
Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud
description Komputer adalah sejenis peranti (device) pengiraan yang boleh menerima data-data di samping menjalankan siri-siri operasi aritmetik dan logik ke atas data-data tersebut serta mengeluarkan hasil operasi sebagai maklumat-maklumat yang berguna kepada penggunanya. Komputer berupaya menyimpan dan memanggil semula maklumat-maklumat yang banyak yang terdiri daripada nombor, huruf, perkataan, formula, tanda bacaan serta tanda matematik. Penggunaan komputer meliputi sektor pendidikan, perniagaan, perubatan, ekonomi, perdagangan dan lain-lain. Permainan komputer pula merupakan satu permainan yang berbantukan komputer. Ianya terhasil daripada perisian tindakan-bersaling. Perisian tindakan-bersaling ini telah mengakibatkan pertumbuhan industri baru iaitu telah memberikan sumbangan yang besar kepada perkembangan penggunaan grafik komputer serta dialog di antara manusia dengan komputer. Permainan komputer menggabungkan elemen-elemen seperti pengaturcaraan, kejuruteraan bunyi, grafik berkumpulan, pengurusan pengkalan data dan pengawalan perkakasan.
format Thesis
author Masud, Maslina
author_facet Masud, Maslina
author_sort Masud, Maslina
title Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud
title_short Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud
title_full Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud
title_fullStr Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud
title_full_unstemmed Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud
title_sort mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / maslina masud
publishDate 1999
url https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/70754/1/70754.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/70754/
_version_ 1792159338517757952
score 13.211869