Mengkaji sejauh manakah permainan komputer membantu perkembangan minda kanak-kanak / Maslina Masud
Komputer adalah sejenis peranti (device) pengiraan yang boleh menerima data-data di samping menjalankan siri-siri operasi aritmetik dan logik ke atas data-data tersebut serta mengeluarkan hasil operasi sebagai maklumat-maklumat yang berguna kepada penggunanya. Komputer berupaya menyimpan dan memangg...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
1999
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/70754/1/70754.pdf https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/70754/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Komputer adalah sejenis peranti (device) pengiraan yang boleh menerima data-data di samping menjalankan siri-siri operasi aritmetik dan logik ke atas data-data tersebut serta mengeluarkan hasil operasi sebagai maklumat-maklumat yang berguna kepada penggunanya. Komputer berupaya menyimpan dan memanggil semula maklumat-maklumat yang banyak yang terdiri daripada nombor, huruf, perkataan, formula, tanda bacaan serta tanda matematik. Penggunaan komputer meliputi sektor pendidikan, perniagaan, perubatan, ekonomi, perdagangan dan lain-lain. Permainan komputer pula merupakan satu permainan yang berbantukan komputer. Ianya terhasil daripada perisian tindakan-bersaling. Perisian tindakan-bersaling ini telah mengakibatkan pertumbuhan industri baru iaitu telah memberikan sumbangan yang besar kepada perkembangan penggunaan grafik komputer serta dialog di antara manusia dengan komputer. Permainan komputer menggabungkan elemen-elemen seperti pengaturcaraan, kejuruteraan bunyi, grafik berkumpulan, pengurusan pengkalan data dan pengawalan perkakasan. |
---|