Laporan cadangan rekabentuk dalaman perpustakaan kanak-kanak di PT 861, Fasa 6A Taman Pauh Jaya Jalan Baru, 13700 Seberang Perai Tengah Pulau Pinang / Noor Hidayah Mohamad Akhir

Membaca adalah penting dalam kehidupan seharian manusia di muka bumi ini. Kebanyakan bahan ilmiah ini boleh didapati dalam pelbagai bentuk bahan bacaan dan juga sebagai bahan rujukan, contohnya ialah buku, majalah, surat khabar, risalah dan sebagainya. Seperti yang kita semua ketahui budaya membaca...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mohamad Akhir, Noor Hidayah
Format: Student Project
Language:English
Published: 2006
Subjects:
Online Access:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/69756/1/69756.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/69756/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.uitm.ir.69756
record_format eprints
spelling my.uitm.ir.697562023-06-22T06:58:57Z https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/69756/ Laporan cadangan rekabentuk dalaman perpustakaan kanak-kanak di PT 861, Fasa 6A Taman Pauh Jaya Jalan Baru, 13700 Seberang Perai Tengah Pulau Pinang / Noor Hidayah Mohamad Akhir Mohamad Akhir, Noor Hidayah Details in building design and construction.Including walls, roofs Membaca adalah penting dalam kehidupan seharian manusia di muka bumi ini. Kebanyakan bahan ilmiah ini boleh didapati dalam pelbagai bentuk bahan bacaan dan juga sebagai bahan rujukan, contohnya ialah buku, majalah, surat khabar, risalah dan sebagainya. Seperti yang kita semua ketahui budaya membaca ini perlu diterapkan dari peringkat awal kelahiran sebagai proses untuk menerapkan nilai atau sifat ingin membaca dalam jiwa kanak - kanak itu sendiri. Kanak - kanak diibaratkan sebagai kain putih yang akan ibubapa corakkan. Nilai membaca ini perlu diterapkan untuk memastikan negara kita melahirkan masyarakat yang berilmu dan berwawasan. Cadangan bagi mewujudkan Perpustakaan Kanak - Kanak ini merupakan salah satu cara untuk menerapkan ilmu dan sebagai proses untuk kanak - kanak itu sendiri memperkembangkan mindanya di peringkat awal. Di dalam Perpustakaan Kanak - Kanak ini akan diterapkan dengan pelbagai aktiviti yang dapat membantu kanak - kanak dalam proses perkembangan minda mereka selain daripada bahan bacaan yang biasanya didapati di mana - mana perpustakaan di Malaysia. Matlamat perpustakaan ini adalah untuk menjadikan generasi akan datang masyarakat yang berilmu dan menjadikan perpustakaan ini sebagai contoh kepada perpustakaan lain dalam proses menerapkan budaya membaca kepada kanak - kanak. 2006 Student Project NonPeerReviewed text en https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/69756/1/69756.pdf Laporan cadangan rekabentuk dalaman perpustakaan kanak-kanak di PT 861, Fasa 6A Taman Pauh Jaya Jalan Baru, 13700 Seberang Perai Tengah Pulau Pinang / Noor Hidayah Mohamad Akhir. (2006) [Student Project] (Unpublished)
institution Universiti Teknologi Mara
building Tun Abdul Razak Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Mara
content_source UiTM Institutional Repository
url_provider http://ir.uitm.edu.my/
language English
topic Details in building design and construction.Including walls, roofs
spellingShingle Details in building design and construction.Including walls, roofs
Mohamad Akhir, Noor Hidayah
Laporan cadangan rekabentuk dalaman perpustakaan kanak-kanak di PT 861, Fasa 6A Taman Pauh Jaya Jalan Baru, 13700 Seberang Perai Tengah Pulau Pinang / Noor Hidayah Mohamad Akhir
description Membaca adalah penting dalam kehidupan seharian manusia di muka bumi ini. Kebanyakan bahan ilmiah ini boleh didapati dalam pelbagai bentuk bahan bacaan dan juga sebagai bahan rujukan, contohnya ialah buku, majalah, surat khabar, risalah dan sebagainya. Seperti yang kita semua ketahui budaya membaca ini perlu diterapkan dari peringkat awal kelahiran sebagai proses untuk menerapkan nilai atau sifat ingin membaca dalam jiwa kanak - kanak itu sendiri. Kanak - kanak diibaratkan sebagai kain putih yang akan ibubapa corakkan. Nilai membaca ini perlu diterapkan untuk memastikan negara kita melahirkan masyarakat yang berilmu dan berwawasan. Cadangan bagi mewujudkan Perpustakaan Kanak - Kanak ini merupakan salah satu cara untuk menerapkan ilmu dan sebagai proses untuk kanak - kanak itu sendiri memperkembangkan mindanya di peringkat awal. Di dalam Perpustakaan Kanak - Kanak ini akan diterapkan dengan pelbagai aktiviti yang dapat membantu kanak - kanak dalam proses perkembangan minda mereka selain daripada bahan bacaan yang biasanya didapati di mana - mana perpustakaan di Malaysia. Matlamat perpustakaan ini adalah untuk menjadikan generasi akan datang masyarakat yang berilmu dan menjadikan perpustakaan ini sebagai contoh kepada perpustakaan lain dalam proses menerapkan budaya membaca kepada kanak - kanak.
format Student Project
author Mohamad Akhir, Noor Hidayah
author_facet Mohamad Akhir, Noor Hidayah
author_sort Mohamad Akhir, Noor Hidayah
title Laporan cadangan rekabentuk dalaman perpustakaan kanak-kanak di PT 861, Fasa 6A Taman Pauh Jaya Jalan Baru, 13700 Seberang Perai Tengah Pulau Pinang / Noor Hidayah Mohamad Akhir
title_short Laporan cadangan rekabentuk dalaman perpustakaan kanak-kanak di PT 861, Fasa 6A Taman Pauh Jaya Jalan Baru, 13700 Seberang Perai Tengah Pulau Pinang / Noor Hidayah Mohamad Akhir
title_full Laporan cadangan rekabentuk dalaman perpustakaan kanak-kanak di PT 861, Fasa 6A Taman Pauh Jaya Jalan Baru, 13700 Seberang Perai Tengah Pulau Pinang / Noor Hidayah Mohamad Akhir
title_fullStr Laporan cadangan rekabentuk dalaman perpustakaan kanak-kanak di PT 861, Fasa 6A Taman Pauh Jaya Jalan Baru, 13700 Seberang Perai Tengah Pulau Pinang / Noor Hidayah Mohamad Akhir
title_full_unstemmed Laporan cadangan rekabentuk dalaman perpustakaan kanak-kanak di PT 861, Fasa 6A Taman Pauh Jaya Jalan Baru, 13700 Seberang Perai Tengah Pulau Pinang / Noor Hidayah Mohamad Akhir
title_sort laporan cadangan rekabentuk dalaman perpustakaan kanak-kanak di pt 861, fasa 6a taman pauh jaya jalan baru, 13700 seberang perai tengah pulau pinang / noor hidayah mohamad akhir
publishDate 2006
url https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/69756/1/69756.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/69756/
_version_ 1769846496213073920
score 13.160551