Laporan cadangan rekabentuk dalaman perpustakaan kanak-kanak di PT 861, Fasa 6A Taman Pauh Jaya Jalan Baru, 13700 Seberang Perai Tengah Pulau Pinang / Noor Hidayah Mohamad Akhir
Membaca adalah penting dalam kehidupan seharian manusia di muka bumi ini. Kebanyakan bahan ilmiah ini boleh didapati dalam pelbagai bentuk bahan bacaan dan juga sebagai bahan rujukan, contohnya ialah buku, majalah, surat khabar, risalah dan sebagainya. Seperti yang kita semua ketahui budaya membaca...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Student Project |
Language: | English |
Published: |
2006
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/69756/1/69756.pdf https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/69756/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Membaca adalah penting dalam kehidupan seharian manusia di muka bumi ini. Kebanyakan bahan ilmiah ini boleh didapati dalam pelbagai bentuk bahan bacaan dan juga sebagai bahan rujukan, contohnya ialah buku, majalah, surat khabar, risalah dan sebagainya. Seperti yang kita semua ketahui budaya membaca ini perlu diterapkan dari peringkat awal kelahiran sebagai proses untuk menerapkan nilai atau sifat ingin membaca dalam jiwa kanak - kanak itu sendiri. Kanak - kanak diibaratkan sebagai kain putih yang akan ibubapa corakkan. Nilai membaca ini perlu diterapkan untuk memastikan negara kita melahirkan masyarakat yang berilmu dan berwawasan. Cadangan bagi mewujudkan Perpustakaan Kanak - Kanak ini merupakan salah satu cara untuk menerapkan ilmu dan sebagai proses untuk kanak - kanak itu sendiri memperkembangkan mindanya di peringkat awal. Di dalam Perpustakaan Kanak - Kanak ini akan diterapkan dengan pelbagai aktiviti yang dapat membantu kanak - kanak dalam proses perkembangan minda mereka selain daripada bahan bacaan yang biasanya didapati di mana - mana perpustakaan di Malaysia. Matlamat perpustakaan ini adalah untuk menjadikan generasi akan datang masyarakat yang berilmu dan menjadikan perpustakaan ini sebagai contoh kepada perpustakaan lain dalam proses menerapkan budaya membaca kepada kanak - kanak. |
---|