Trailer sebagai medium publisiti dan pemasaran: penelitian terhadap trailer filem Polis Evo (2015) / Mohd Shahrul Nizam Jaafar

Tujuan kajian ini adalah untuk mengkaji trailer filem sebagai medium publisiti dalam mempromosikan filem. Skop kajian ini tertumpu pada trailer filem Polis Evo (2015). Objektif utama kajian ini adalah untuk mengenalpasti elemen-elemen pemujukan yang paling penting dalam trailer filem bagi merangsang...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Jaafar, Mohd Shahrul Nizam
Format: Student Project
Language:English
Published: Faculty of Film, Theatre and Animation 2015
Subjects:
Online Access:http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15934/1/PPb_MOHD%20SHAHRUL%20NIZAM%20JAAFAR%20FF%2015_5.pdf
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15934/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Tujuan kajian ini adalah untuk mengkaji trailer filem sebagai medium publisiti dalam mempromosikan filem. Skop kajian ini tertumpu pada trailer filem Polis Evo (2015). Objektif utama kajian ini adalah untuk mengenalpasti elemen-elemen pemujukan yang paling penting dalam trailer filem bagi merangsang penonton untuk menonton filem itu. Berdasarkan kajian literatur, terutamanya dari teori-teori dan kajian lepas, pendekatan kaedah kualitatif digunakan semasa menjalankan penyelidikan ini. Kajian ini mencadangkan bahawa penggunaan elemen-elemen pujukan dalam trailer filem bagi menjadikan proses mempromosikan filem mampu merangsang penonton menonton filem yang dipromosikan.