Pemasaran filem di Malaysia : konsep produk, segmentation dan positioning dalam filem / Zairul Anuar Md. Dawam

Esei ini membincangkan tentang aspek pemasaran filem dalam konteks filem-filem Malaysia. Dengan mengambil beberapa contoh filem tempatan yang berjaya (dan juga yang kurang berjaya) di pasaran, fokus esei ini menyentuh aspek-aspek seperti konsep produk, pembezaan produk, segmentation dan positioning...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Md. Dawam, Zairul Anuar
Format: Article
Language:English
Published: UPENA 2007
Subjects:
Online Access:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/11617/1/AJ_ZAIRUL%20ANUAR%20MD.%20DAWAM%20JSM%2007%201.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/11617/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Esei ini membincangkan tentang aspek pemasaran filem dalam konteks filem-filem Malaysia. Dengan mengambil beberapa contoh filem tempatan yang berjaya (dan juga yang kurang berjaya) di pasaran, fokus esei ini menyentuh aspek-aspek seperti konsep produk, pembezaan produk, segmentation dan positioning dalam filem. Strategi pemasaran adalah penting dalam penghasilan sesebuah filem dan pemahaman konsep asas produk akan membantu mengukuhkan pemahaman terhadap konsep produk dalam filem. Gabungan kaedah pemasaran yang lain seperti promosi dan pengedaran filem juga akan memastikan filem yang dihasilkan berjaya di pasaran.