Pengurusan pendidikan untuk sekolah berkesan daripada perspektif Islam
Kertas kerja ini membincangkan konsep sekolah berkesan dari segi pengurusannya menurut perspektif Islam. Secara keseluruhannya, skolah berkesan daripada perspektif Islam memperlihatkan ciri-ciri berikut: (a) ketinggian moral dan akhlak di kalangan warga pendidikan, (b) kesepaduan kurikulum dengan ag...
Saved in:
Main Author: | Hashim, Rosnani |
---|---|
Other Authors: | Yusoff, Marohaini |
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
Fakulti Pendidikan, Universiti Malaya
1999
|
Subjects: | |
Online Access: | http://irep.iium.edu.my/26965/1/RH_Pengurusan_pendidikan_utk_sekolah_berkesan.PDF http://irep.iium.edu.my/26965/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Principal leadership style and teacher commitment mediated by teacher wellbeing in Islamic schools in Malaysia
by: Amzat, Ismail Hussein, et al.
Published: (2023) -
Ciri-Ciri Pengurusan Sekolah Berkesan
by: Lan, Poh Chin
Published: (1998) -
Kepimpinan distributif pemimpin sekolah, pengurusan konflik dan persekitaran sekolah berkesan dan sekolah kurang berkesan
by: Zuraidah Juliana, Mohamad Yusoff
Published: (2016) -
Hubungan Kecemerlangan Kualiti Pengurusan Pendidikan Dengan Tahap Pencapaian Prestasi Sekolah Menengah
by: Rosnani, Kaman
Published: (2003) -
Sumbangan kegiatan kokurikulum ke arah pencapaian matlamat pendidikan guru : satu kajian keberkesanan
by: Nordin, Mohamad Sahari, et al.
Published: (1998)