Penentuan dimensi kualiti guru Bahasa Arab di Malaysia
Pendidikan bahasa Arab di Malaysia telah dianggap sebagai tidak berjaya. Oleh itu, guru bahasa Arab sebagai faktor utama kejayaan sistem pendidikan sekolah perlu ditransformasi melalui penyediaan, pembinaan dan penilaian kualiti guru. Hanna dan Gimbert (2011) mencadangkan tiga inisiatif utama peni...
Saved in:
Main Authors: | Al Muslim Mustapa,, Zamri Arifin, |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2015
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/9379/1/11481-31168-1-SM.pdf http://journalarticle.ukm.my/9379/ http://ejournal.ukm.my/islamiyyat/issue/view/711 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Tahap kompetensi guru bahasa Arab di SABK di Malaysia : satu dimensi
by: Awatif Abdul Rahman,, et al.
Published: (2019) -
Persepsi terhadap kredibiliti pemimpin dan penentuan dimensi paling dominan
by: Abd Aziz, Noor Aisyah, et al.
Published: (2016) -
Tingkat kualiti guru bahasa Inggeris
by: Anon
Published: (2017) -
Kajian Penentuan Kualiti Perkhidmatan Pengangkutan Awam Di
Kota Bharu
by: Mod, Mohd Zaidi Che
Published: (2010) -
Hubungan antara dimensi-dimensi iklim sekolah dengan prestasi guru sekolah rendah di negeri Selangor
by: Nur Syaima Salleh
Published: (2020)