Persepsi guru terhadap penggunaan kurikulum berasaskan bermain bagi aspek pekembangan bahasa dan literasi murid prasekolah
Pendidikan prasekolah berfokus kepada kurikulum berpusatkan murid melalui pelbagai aktiviti melibatkan murid secara aktif seperti belajar melalui bermain, meneroka alam sekitar, membuat eksperimen dan cuba jaya. Artikel ini membincangkan dapatan kajian tentang persepsi guru terhadap penggunaan kurik...
Saved in:
Main Authors: | Sharifah Nor Puteh,, Aliza Ali, |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit UKM
2012
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/4646/1/141-159%2520Sharifah%2520Nor%2520%26%2520Aliza.pdf http://journalarticle.ukm.my/4646/ http://www.ukm.my/jpbm/Current.aspx |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Pendekatan bermain dalam pengajaran bahasa dam literasi bagi pendidikan prasekolah (The play approach in teaching language and literacy for preschool education)
by: Sharifah Nor Puteh,, et al.
Published: (2011) -
Literasi awal (BM) dari aspek
kemahiran menulis murid prasekolah
di kawasan pedalaman berdasarkan
pelaksanaan Kurikulum Standard
Prasekolah Kebangsaan (KSPK)
by: Catharina Andreas
Published: (2013) -
Pembangunan dan kebolehgunaan modul berasaskan bermain bagi pembelajaran kemahiran Bahasa Melayu kanak-kanak prasekolah
by: Aliza Ali,, et al.
Published: (2016) -
Belajar melalui bermain : prinsip utama kurikulum
pendidikan awal kanak-kanak
by: Sharifah Nor Puteh,, et al.
Published: (2013) -
Persepsi ibu bapa terhadap aktiviti belajar melalui bermain bagi kanak-kanak prasekolah
by: Masyetah Munawwarah Abu Bakar Sedek
Published: (2021)