Pembudayaan nilai patriotisme melalui mata pelajaran sejarah dalam strategi pengajaran guru sekolah rendah : satu tinjauan umum
Pembudayaan nilai patriotisme melalui mata pelajaran Sejarah merupakan satu bidang yang meluas terutamanya di peringkat fasa persekolahan. Dalam konteks ini, perwatakan guru sememangnya memainkan peranan penting sebagai watak utama dalam memastikan sesi pengajaran dan pembelajaran(PdP) dapat dilaksa...
Saved in:
Main Authors: | Ahmad Nasran Mohd Zahari,, Ahamad Jama’Amin Yang, |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2024
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/23803/1/ST%208.pdf http://journalarticle.ukm.my/23803/ https://spaj.ukm.my/jws/index.php/jws/issue/view/34 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Pemupukan semangat patriotisme melalui permainan tradisional dalam mata pelajaran sejarah: satu tinjauan umum
by: Aisyah Farhah Mohd Yusri,, et al.
Published: (2024) -
Pembudayaan nilai kemanusiaan melalui SULAM
by: Utusan Sarawak
Published: (2020) -
Penerapan nilai-nilai keusahawanan melalui Mata Pelajaran Vokasional (MPV)
by: Irdawaty Mohd Bokhari
Published: (2006) -
Patriotisme dalam novel komponen sastera mata pelajaran Bahasa Melayu
by: Aziz, Maizatul Akma
Published: (2021) -
Amalan unsur patriotisme dalam mata pelajaran Sejarah di kalangan pelajar sekolah menengah daerah Kulai
by: Kadir, Adilah
Published: (2010)