Perubahan dalam kurikulum mata pelajaran sains tahun 1: analisis kesediaan, cabaran dan strategi guru
Isu perubahan kurikulum terutamanya dalam mata pelajaran Sains Tahun 1 berpunca daripada kandungan kurikulum sedia ada yang semakin padat dan sukar, dan secara langsung menjadi perdebatan dalam kalangan ahli akademik. Hal ini menyebabkan guru-guru bergegas menghabiskan silibus tanpa mengambil ki...
Saved in:
Main Authors: | Sugantie Ealangov,, Siti Nur Haslinda Md Saleh,, Mohd Zain Derasip,, Khairul Azhar Jamaludin, |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2024
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/23707/1/Akademika_94_1_6.pdf http://journalarticle.ukm.my/23707/ https://ejournal.ukm.my/akademika/issue/view/1701 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Pengetahuan dan kesediaan guru terhadap kemahiran berfikir aras tinggi bagi mata pelajaran sains di daerah Bentong
by: Lee, Yen Mei
Published: (2019) -
Kesediaan guru sains dan matematik dalam pelaksanaan Kurikulum Standard Sekolah Rendah
by: Abdullah Norazilawati, Mohd Noh Noraini, Hamzah Mahizer, Nik Yusuf Nik Azmah, Omar Rumaizah,
Published: (2014) -
Laporan kajian keberkesanan kurikulum mata pelajaran Pendidikan Islam bagi menghadapi cabaran masa kini
by: Hashim, Rosnani, et al.
Published: (2018) -
Kesediaan Guru Program Pengijazahan Perguruan (PKPG) UTM Terhadap Mengajar Mata Pelajaran Sains Dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris
by: Ahmad Zanzali , Noor Azlan, et al.
Published: (2010) -
Kesediaan Pelajar Mempelajari Mata Pelajaran Pengajian Kejuruteraan Awam
by: Hamdan, Abdul Rahim, et al.
Published: (2011)