Sumbangan ciri-ciri Murid Berkeperluan Khas bermasalah pendengaran terhadap pencapaian Matematik
Pencapaian matematik Murid Berkeperluan Khas (MBK) bermasalah pendengaran masih berada pada tahap rendah. Ciri-ciri murid merupakan salah satu faktor yang mempengaruhi pencapaian matematik. Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti pemboleh ubah daripada ciri-ciri murid yang memberi sumbangan sig...
Saved in:
Main Authors: | Liong, Kon Thai, Mohd Hanafi Mohd Yasin, |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2019
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/19194/1/33591-109634-1-PB.pdf http://journalarticle.ukm.my/19194/ https://ejournal.ukm.my/jpend/issue/view/1204 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Ciri-ciri penulisan Jawi Braille bagi Murid Berkeperluan Khas Masalah Penglihatan di Malaysia
by: Fatimah Nazihah Mohd Nazir,, et al.
Published: (2016) -
Kemahiran guru pendidikan khas bermasalah pendengaran terhadap penggunaan alat bantuan pendengaran di kalangan murid-murid khas bermasalah pendengaran di sekolah pendidikan khas dan integrasi di negeri Perak
by: Mohd Yusof Noreha,
Published: (2008) -
Pembangunan perisian matematik bulatan 1 dan kesan penggunaannya terhadap murid bermasalah pendengaran
by: Low Gaik See,
Published: (2014) -
Intervensi pemulihan rehabilitasi pertuturan terhadap murid bermasalah pendengaran
by: Omar Bashiroh,
Published: (2016) -
Pendidikan vokasional dalam kalangan murid bermasalah pendengaran di sekolah menengah pendidikan khas
by: Minghat, Asnul Dahar, et al.
Published: (2014)