Analisis strategi komunikasi penerbitan pesanan khidmat awam (PKA) pandemik COVID-19
Komunikasi melalui media merupakan salah satu aspek terpenting sekiranya sesebuah negara berhadapan dengan sebarang bentuk krisis kesihatan seperti penularan pandemik. Salah satu medium yang sering digunakan adalah melalui penerbitan video pesanan khidmat awam (public service announcement) atau PKA....
Saved in:
Main Authors: | Hasrul Hashim,, Mohd Azul Mohamad Salleh, |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2021
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/18710/1/51880-174324-1-PB.pdf http://journalarticle.ukm.my/18710/ https://ejournal.ukm.my/mjc/issue/view/1451 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Model tarikan metafora visual ketakutan bagi meningkatkan perhatian kepada pesanan khidmat awam
by: Zul Imran Ahmad,, et al.
Published: (2024) -
Penerapan literasi digital dalam kalangan kru produksi pelajar melalui persembahan Mesej pembujukan naratif penerbitan pesanan khidmat awam “Lengai”
by: Hasrul Hashim,, et al.
Published: (2023) -
Hubungan komunikasi keorganisasian dan komitmen pekerja terhadap organisasi dalam kalangan penjawat awam semasa Pandemik Covid-19
by: Gillberth Bundan Incham
Published: (2021) -
Poster Strategi Ketidaksantunan Bahasa Dalam Komunikasi Interaktif Isu Pandemik Covid-19 di Media Sosial
by: Saad, Muhammad Al-Fateh, et al.
Published: (2021) -
Khidmat masyarakat PKA 2021: kumpul barang terpakai untuk jualan dana aktiviti kebajikan / Nurhidayati Mat Daud Keria
by: Mat Daud Keria, Nurhidayati
Published: (2021)