Program khas integrasi masalah pembelajaran spesifik disleksia Bahasa Melayu: Kurikulum Standard Sekolah Rendah Tahap 1 (Tahun 1, 2, 3)
Kandungan buku ini mengambil kira semua komponen dalam kurikulum mata pelajaran Bahasa Melayu bagi Tahap 1.Ia mengambil kira pendekatan pengajaran Bahasa Melayu sebagai bahasa pertama. Kurikulum ini adalah kurikulum perdana yang sepatutnya difahami oleh semua murid Tahap 1 selepas mereka menamatkan...
Saved in:
Main Authors: | , , , |
---|---|
Format: | Book |
Published: |
UUM Press
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repo.uum.edu.my/22054/ http://uumpress.com.my/index.php?page=shop.product_details&category_id=91&flypage=eko_fly4.tpl&product_id=500&option=com_virtuemart&Itemid=193 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.uum.repo.22054 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uum.repo.220542017-05-15T02:40:54Z http://repo.uum.edu.my/22054/ Program khas integrasi masalah pembelajaran spesifik disleksia Bahasa Melayu: Kurikulum Standard Sekolah Rendah Tahap 1 (Tahun 1, 2, 3) Jamaludin, Zulikha Husni, Husniza Abas, Hafiza Yahya, Faridah Hanim LC Special aspects of education Kandungan buku ini mengambil kira semua komponen dalam kurikulum mata pelajaran Bahasa Melayu bagi Tahap 1.Ia mengambil kira pendekatan pengajaran Bahasa Melayu sebagai bahasa pertama. Kurikulum ini adalah kurikulum perdana yang sepatutnya difahami oleh semua murid Tahap 1 selepas mereka menamatkan pelajaran di peringkat ini.Bahan dalam Lembaran Kerja (LK) dan Lembaran Maklumat (LM) bermatlamat memenuhi 22 objektif KSSR bagi mata pelajaran Bahasa Melayu dengan memberi penekanan kepada pembelajaran secara didik hibur bagi mencungkil pelbagai potensi murid.Buku ini dapat membantu guru dan ibu bapa dalam membimbing murid disleksia untuk belajar membaca dan menulis. Ia merupakan buku yang unik berbanding dengan bahan bacaan yang lain kerana menggunakan pendekatan mesra disleksia.Sebagaimana yang kita tahu, kanak-kanak memang menggemari kartun dan komik.Melalui penelitian saya proses penghasilannya dibuat melalui pembacaan yang luas dan penyelidikan yang tekun daripada para penulis.Pendekatan kartun dan penulisan santai tetapi berilmu lagi bermaklumat mampu menarik minat murid disleksia untuk belajar membaca. UUM Press 2017 Book PeerReviewed Jamaludin, Zulikha and Husni, Husniza and Abas, Hafiza and Yahya, Faridah Hanim (2017) Program khas integrasi masalah pembelajaran spesifik disleksia Bahasa Melayu: Kurikulum Standard Sekolah Rendah Tahap 1 (Tahun 1, 2, 3). UUM Press, Sintok. ISBN 978-967-2064-04-6 http://uumpress.com.my/index.php?page=shop.product_details&category_id=91&flypage=eko_fly4.tpl&product_id=500&option=com_virtuemart&Itemid=193 |
institution |
Universiti Utara Malaysia |
building |
UUM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Utara Malaysia |
content_source |
UUM Institutionali Repository |
url_provider |
http://repo.uum.edu.my/ |
topic |
LC Special aspects of education |
spellingShingle |
LC Special aspects of education Jamaludin, Zulikha Husni, Husniza Abas, Hafiza Yahya, Faridah Hanim Program khas integrasi masalah pembelajaran spesifik disleksia Bahasa Melayu: Kurikulum Standard Sekolah Rendah Tahap 1 (Tahun 1, 2, 3) |
description |
Kandungan buku ini mengambil kira semua komponen dalam kurikulum mata pelajaran Bahasa Melayu bagi Tahap 1.Ia mengambil kira pendekatan pengajaran Bahasa Melayu sebagai bahasa pertama. Kurikulum ini adalah kurikulum perdana yang sepatutnya difahami oleh semua murid Tahap 1 selepas mereka menamatkan pelajaran di peringkat ini.Bahan dalam Lembaran Kerja (LK) dan Lembaran Maklumat (LM) bermatlamat memenuhi 22 objektif KSSR bagi mata pelajaran Bahasa Melayu dengan memberi penekanan kepada pembelajaran secara didik hibur bagi mencungkil pelbagai potensi murid.Buku ini dapat membantu guru dan ibu bapa dalam membimbing murid disleksia untuk belajar membaca dan menulis. Ia merupakan buku yang unik berbanding dengan bahan bacaan yang lain kerana menggunakan pendekatan mesra disleksia.Sebagaimana yang kita tahu, kanak-kanak memang menggemari kartun dan komik.Melalui penelitian saya proses penghasilannya dibuat melalui pembacaan yang luas dan penyelidikan yang tekun daripada para penulis.Pendekatan kartun dan penulisan santai tetapi berilmu lagi bermaklumat mampu menarik minat murid disleksia untuk belajar membaca. |
format |
Book |
author |
Jamaludin, Zulikha Husni, Husniza Abas, Hafiza Yahya, Faridah Hanim |
author_facet |
Jamaludin, Zulikha Husni, Husniza Abas, Hafiza Yahya, Faridah Hanim |
author_sort |
Jamaludin, Zulikha |
title |
Program khas integrasi masalah pembelajaran spesifik disleksia Bahasa Melayu: Kurikulum Standard Sekolah Rendah Tahap 1 (Tahun 1, 2, 3) |
title_short |
Program khas integrasi masalah pembelajaran spesifik disleksia Bahasa Melayu: Kurikulum Standard Sekolah Rendah Tahap 1 (Tahun 1, 2, 3) |
title_full |
Program khas integrasi masalah pembelajaran spesifik disleksia Bahasa Melayu: Kurikulum Standard Sekolah Rendah Tahap 1 (Tahun 1, 2, 3) |
title_fullStr |
Program khas integrasi masalah pembelajaran spesifik disleksia Bahasa Melayu: Kurikulum Standard Sekolah Rendah Tahap 1 (Tahun 1, 2, 3) |
title_full_unstemmed |
Program khas integrasi masalah pembelajaran spesifik disleksia Bahasa Melayu: Kurikulum Standard Sekolah Rendah Tahap 1 (Tahun 1, 2, 3) |
title_sort |
program khas integrasi masalah pembelajaran spesifik disleksia bahasa melayu: kurikulum standard sekolah rendah tahap 1 (tahun 1, 2, 3) |
publisher |
UUM Press |
publishDate |
2017 |
url |
http://repo.uum.edu.my/22054/ http://uumpress.com.my/index.php?page=shop.product_details&category_id=91&flypage=eko_fly4.tpl&product_id=500&option=com_virtuemart&Itemid=193 |
_version_ |
1644283411264700416 |
score |
13.209306 |