Pengurusan reputasi jenama: Pengaruh pengalaman jenama pengguna terhadap pengurusan reputasi universiti

Pengurusan reputasi jenama universiti amat penting bagi menarik lebih ramai pelajar dan tenaga pengajar yang cemerlang untuk memasuki sesebuah universiti.Di samping itu, tahap persaingan yang sengit telah memaksa universiti berusaha meningkatkan reputasi universiti masing-masing dengan pelbagai st...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Hasan, Hasnizam, Tengku Ahmad, Tengku Aroal Hawa Delaila, Mat, Ab Wahab
Format: Conference or Workshop Item
Language:English
Published: 2013
Subjects:
Online Access:http://repo.uum.edu.my/16340/1/1.pdf
http://repo.uum.edu.my/16340/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.uum.repo.16340
record_format eprints
spelling my.uum.repo.163402016-04-18T03:58:23Z http://repo.uum.edu.my/16340/ Pengurusan reputasi jenama: Pengaruh pengalaman jenama pengguna terhadap pengurusan reputasi universiti Hasan, Hasnizam Tengku Ahmad, Tengku Aroal Hawa Delaila Mat, Ab Wahab HF Commerce Pengurusan reputasi jenama universiti amat penting bagi menarik lebih ramai pelajar dan tenaga pengajar yang cemerlang untuk memasuki sesebuah universiti.Di samping itu, tahap persaingan yang sengit telah memaksa universiti berusaha meningkatkan reputasi universiti masing-masing dengan pelbagai strategi.Namun, walaupun pelbagai model pengurusan reputasi jenama diketengahkan namun masih terdapat jurang yang perlu diisi. Sebagai tambahan kepada model sedia ada, maka pengalaman jenama pengguna telah ditambah bagi melihat hubungannya dengan pengurusan reputasi jenama.Hasil daripada kajian terhadap 380 orang pelajar daripada dua (2) buah universiti di Utara Semenanjung Malaysia mendapati terdapat hubungan signifikan antara pengalaman jenama pengguna dan pengurusan reputasi jenama.Hasil kajian ini juga telah membuka mata pihak universiti agar tidak hanya menekankan kepada aspek pengajaran semata-mata sebaliknya pengalaman pelajar dalam aspek lain tidak harus diabaikan. 2013-12-11 Conference or Workshop Item PeerReviewed application/pdf en http://repo.uum.edu.my/16340/1/1.pdf Hasan, Hasnizam and Tengku Ahmad, Tengku Aroal Hawa Delaila and Mat, Ab Wahab (2013) Pengurusan reputasi jenama: Pengaruh pengalaman jenama pengguna terhadap pengurusan reputasi universiti. In: Conference on Business Management Research 2013, December 11, 2013, EDC, Universiti Utara Malaysia, Sintok.
institution Universiti Utara Malaysia
building UUM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Utara Malaysia
content_source UUM Institutionali Repository
url_provider http://repo.uum.edu.my/
language English
topic HF Commerce
spellingShingle HF Commerce
Hasan, Hasnizam
Tengku Ahmad, Tengku Aroal Hawa Delaila
Mat, Ab Wahab
Pengurusan reputasi jenama: Pengaruh pengalaman jenama pengguna terhadap pengurusan reputasi universiti
description Pengurusan reputasi jenama universiti amat penting bagi menarik lebih ramai pelajar dan tenaga pengajar yang cemerlang untuk memasuki sesebuah universiti.Di samping itu, tahap persaingan yang sengit telah memaksa universiti berusaha meningkatkan reputasi universiti masing-masing dengan pelbagai strategi.Namun, walaupun pelbagai model pengurusan reputasi jenama diketengahkan namun masih terdapat jurang yang perlu diisi. Sebagai tambahan kepada model sedia ada, maka pengalaman jenama pengguna telah ditambah bagi melihat hubungannya dengan pengurusan reputasi jenama.Hasil daripada kajian terhadap 380 orang pelajar daripada dua (2) buah universiti di Utara Semenanjung Malaysia mendapati terdapat hubungan signifikan antara pengalaman jenama pengguna dan pengurusan reputasi jenama.Hasil kajian ini juga telah membuka mata pihak universiti agar tidak hanya menekankan kepada aspek pengajaran semata-mata sebaliknya pengalaman pelajar dalam aspek lain tidak harus diabaikan.
format Conference or Workshop Item
author Hasan, Hasnizam
Tengku Ahmad, Tengku Aroal Hawa Delaila
Mat, Ab Wahab
author_facet Hasan, Hasnizam
Tengku Ahmad, Tengku Aroal Hawa Delaila
Mat, Ab Wahab
author_sort Hasan, Hasnizam
title Pengurusan reputasi jenama: Pengaruh pengalaman jenama pengguna terhadap pengurusan reputasi universiti
title_short Pengurusan reputasi jenama: Pengaruh pengalaman jenama pengguna terhadap pengurusan reputasi universiti
title_full Pengurusan reputasi jenama: Pengaruh pengalaman jenama pengguna terhadap pengurusan reputasi universiti
title_fullStr Pengurusan reputasi jenama: Pengaruh pengalaman jenama pengguna terhadap pengurusan reputasi universiti
title_full_unstemmed Pengurusan reputasi jenama: Pengaruh pengalaman jenama pengguna terhadap pengurusan reputasi universiti
title_sort pengurusan reputasi jenama: pengaruh pengalaman jenama pengguna terhadap pengurusan reputasi universiti
publishDate 2013
url http://repo.uum.edu.my/16340/1/1.pdf
http://repo.uum.edu.my/16340/
_version_ 1644281943232086016
score 13.160551