Kepuasan antara muka sistem: Kajian kes perkhidmatan lawatan ke Perpustakaan Sultanah Bahiyah
Penilaian adalah kunci utama dalam menentukan kualiti dan kebolehgunaan sesuatu sistem. Penilaian merupakan proses sistematik mengutip data untuk mendapatkan maklumat tentang persepsi pengguna untuk memastikan bahawa sistem yang dibina adalah berguna serta memenuhi keperluan dan kehendak pengguna....
Saved in:
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
2005
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repo.uum.edu.my/11626/1/Z1.pdf http://repo.uum.edu.my/11626/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.uum.repo.11626 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uum.repo.116262014-08-03T07:13:11Z http://repo.uum.edu.my/11626/ Kepuasan antara muka sistem: Kajian kes perkhidmatan lawatan ke Perpustakaan Sultanah Bahiyah Othman, Zakirah Ahmad, Khairul Bariah Abu Bakar, Juliana Aida Z719 Libraries (General) Penilaian adalah kunci utama dalam menentukan kualiti dan kebolehgunaan sesuatu sistem. Penilaian merupakan proses sistematik mengutip data untuk mendapatkan maklumat tentang persepsi pengguna untuk memastikan bahawa sistem yang dibina adalah berguna serta memenuhi keperluan dan kehendak pengguna.Dengan itu, kajian ini adalah berkaitan penilaian kebolehgunaan antara muka sistem panorama VR dalam perkhidmatan lawatan ke Perpustakaan Sultanah Bahiyah(PSB), Universiti Utara Malaysia. Kajian kes ini akan melihat lima aspek kepuasan antara muka pengguna iaitti reakri keseluruhan pengguna terhadap sistem, skrin, terminologi dan maklumat sistem, pembelajaran dan keupayaan sistem.Kaedah penilaian yang dilakukan adalah berdasarkan pandangnn pengguna.Berdasarkan dapatan kajian daripada borang soal selidik, secara keseluruhannya sistem panorama VR PSB mencapai tahap memuaskan.Ini menunjukkan sistem tersebut merupakan salah satu media komunikasi visual yang memuaskan pengguna selaras dengan perkembangan maklumat di hujung jari. 2005-05-31 Conference or Workshop Item NonPeerReviewed application/pdf en http://repo.uum.edu.my/11626/1/Z1.pdf Othman, Zakirah and Ahmad, Khairul Bariah and Abu Bakar, Juliana Aida (2005) Kepuasan antara muka sistem: Kajian kes perkhidmatan lawatan ke Perpustakaan Sultanah Bahiyah. In: National Conference on Management of Technology and Technology Entrepreneurship (MOTTE2005), 31 May- 02 June 2005, Puteri Pan Pacific Hotel, Johor Bahru. (Unpublished) |
institution |
Universiti Utara Malaysia |
building |
UUM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Utara Malaysia |
content_source |
UUM Institutionali Repository |
url_provider |
http://repo.uum.edu.my/ |
language |
English |
topic |
Z719 Libraries (General) |
spellingShingle |
Z719 Libraries (General) Othman, Zakirah Ahmad, Khairul Bariah Abu Bakar, Juliana Aida Kepuasan antara muka sistem: Kajian kes perkhidmatan lawatan ke Perpustakaan Sultanah Bahiyah |
description |
Penilaian adalah kunci utama dalam menentukan
kualiti dan kebolehgunaan sesuatu sistem. Penilaian merupakan proses sistematik mengutip
data untuk mendapatkan maklumat tentang persepsi pengguna untuk memastikan bahawa sistem yang dibina adalah berguna serta memenuhi keperluan dan kehendak pengguna.Dengan itu, kajian ini adalah berkaitan penilaian kebolehgunaan antara muka
sistem panorama VR dalam perkhidmatan lawatan
ke Perpustakaan Sultanah Bahiyah(PSB), Universiti Utara Malaysia. Kajian kes ini
akan melihat lima aspek kepuasan antara muka pengguna iaitti reakri keseluruhan pengguna
terhadap sistem, skrin, terminologi dan maklumat sistem, pembelajaran dan keupayaan
sistem.Kaedah penilaian yang dilakukan adalah
berdasarkan pandangnn pengguna.Berdasarkan
dapatan kajian daripada borang soal selidik, secara keseluruhannya sistem panorama VR PSB mencapai tahap memuaskan.Ini menunjukkan sistem tersebut merupakan salah satu media
komunikasi visual yang memuaskan pengguna selaras dengan perkembangan maklumat di hujung
jari. |
format |
Conference or Workshop Item |
author |
Othman, Zakirah Ahmad, Khairul Bariah Abu Bakar, Juliana Aida |
author_facet |
Othman, Zakirah Ahmad, Khairul Bariah Abu Bakar, Juliana Aida |
author_sort |
Othman, Zakirah |
title |
Kepuasan antara muka sistem: Kajian kes perkhidmatan lawatan ke Perpustakaan Sultanah Bahiyah |
title_short |
Kepuasan antara muka sistem: Kajian kes perkhidmatan lawatan ke Perpustakaan Sultanah Bahiyah |
title_full |
Kepuasan antara muka sistem: Kajian kes perkhidmatan lawatan ke Perpustakaan Sultanah Bahiyah |
title_fullStr |
Kepuasan antara muka sistem: Kajian kes perkhidmatan lawatan ke Perpustakaan Sultanah Bahiyah |
title_full_unstemmed |
Kepuasan antara muka sistem: Kajian kes perkhidmatan lawatan ke Perpustakaan Sultanah Bahiyah |
title_sort |
kepuasan antara muka sistem: kajian kes perkhidmatan lawatan ke perpustakaan sultanah bahiyah |
publishDate |
2005 |
url |
http://repo.uum.edu.my/11626/1/Z1.pdf http://repo.uum.edu.my/11626/ |
_version_ |
1644280691845758976 |
score |
13.209306 |