Aktiviti pembelajaran dalam persekitaran autentik berdasarkan kontinum pemikiran visualisasi bagi pembentukan ingatan kerja kanak-kanak sindrom down
Sindrom down terjadi akibat dari penghasilan kromosom manusia yang ke -21 yang didapati tidak normal iaitu 47 kromosom yang menyebabkan berlakunya masalah sindrom down dalam diri seseorang sejak ia dilahirkan (Reynolds, 2010). Menurut Buckley (2000), seseorang yang mengalami sindrom down akan cender...
Saved in:
Main Authors: | Abd. Rahim, Muhammad Azri, Atan, Noor Azean |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
2014
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/61246/1/NoorAzeanAtan2014_AktivitiPembelajaranDalamPersekitaranAutentik.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/61246/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Aktiviti pembelajaran dalam persekitaran autentik berdasarkan kontinum pemikiran visualisasi bagi pembentukan ingatan kerja kanak-kanak sindrom down
by: Abd. Rahim, Muhammad Azri, et al.
Published: (2014) -
Penggunaan assistive technology dalam intervensi literasi awal kanak-kanak sindrom down
by: Ni, N.P., et al.
Published: (2014) -
Nilai parameter timpanometri Kanak-kanak Pra-sekolah Normal dan Sindrom Down
by: Noor Alaudin Abdul Wahab,, et al.
Published: (2004) -
Pembentukan kemahiran insaniah pelajar menerusi pembelajaran teradun dalam persekitaran e-autentik bervisual
by: Ghani, Muhammad Syahir, et al.
Published: (2014) -
Teknik pembelajaran kanak-kanak sindrom asperger
by: Rosly, Nurfarhana Shahira, et al.
Published: (2015)