Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar

Maklum balas merupakan salah satu elemen yang penting dalam sistem pembelajaran berasaskan web. Maklum balas merupakan satu alat yang berkuasa yang mampu mempengaruhi pembelajaran dan juga pencapaian. Olehitu, maklum balas yang dijanakan oleh sistem perlu menyokong dan berkemampuan dalam mempertingk...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Mailok, Ramlah, Tasir, Zaidatun, Yahya, Noraffandy
Format: Article
Language:English
Published: Persatuan Teknologi Pendidikan Malaysia 2007
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/6006/1/134-ramlah.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/6006/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.utm.6006
record_format eprints
spelling my.utm.60062011-08-22T02:12:58Z http://eprints.utm.my/id/eprint/6006/ Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar Mailok, Ramlah Tasir, Zaidatun Yahya, Noraffandy L Education (General) Maklum balas merupakan salah satu elemen yang penting dalam sistem pembelajaran berasaskan web. Maklum balas merupakan satu alat yang berkuasa yang mampu mempengaruhi pembelajaran dan juga pencapaian. Olehitu, maklum balas yang dijanakan oleh sistem perlu menyokong dan berkemampuan dalam mempertingkatkan pembelajaran pelajar. Maklum balas akan menjadi lebih efektif apabila ia mengikut keupayaan dan keperluan pelajar (personalised feedback). Kertas kerja ini akan membincangkan tentang kerangka maklum balas lepas yang sering digunakan dalam pengajaran dan pembelajaran dan memberikan tumpuan kepada pembentukan kerangka maklum balas yang bersesuaian dengan keadaan dan keperluan seseorang pelajar berdasarkan tahap pengetahuan, analisis kesilapan dan juga pengetahuan sedia ada. Persatuan Teknologi Pendidikan Malaysia 2007-11-02 Article NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/6006/1/134-ramlah.pdf Mailok, Ramlah and Tasir, Zaidatun and Yahya, Noraffandy (2007) Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar. Smart Teaching & Learning: Re-engineering ID, Utilization and Innovation of Technology, 2 . ISSN 983-42733-2-3
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
language English
topic L Education (General)
spellingShingle L Education (General)
Mailok, Ramlah
Tasir, Zaidatun
Yahya, Noraffandy
Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar
description Maklum balas merupakan salah satu elemen yang penting dalam sistem pembelajaran berasaskan web. Maklum balas merupakan satu alat yang berkuasa yang mampu mempengaruhi pembelajaran dan juga pencapaian. Olehitu, maklum balas yang dijanakan oleh sistem perlu menyokong dan berkemampuan dalam mempertingkatkan pembelajaran pelajar. Maklum balas akan menjadi lebih efektif apabila ia mengikut keupayaan dan keperluan pelajar (personalised feedback). Kertas kerja ini akan membincangkan tentang kerangka maklum balas lepas yang sering digunakan dalam pengajaran dan pembelajaran dan memberikan tumpuan kepada pembentukan kerangka maklum balas yang bersesuaian dengan keadaan dan keperluan seseorang pelajar berdasarkan tahap pengetahuan, analisis kesilapan dan juga pengetahuan sedia ada.
format Article
author Mailok, Ramlah
Tasir, Zaidatun
Yahya, Noraffandy
author_facet Mailok, Ramlah
Tasir, Zaidatun
Yahya, Noraffandy
author_sort Mailok, Ramlah
title Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar
title_short Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar
title_full Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar
title_fullStr Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar
title_full_unstemmed Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar
title_sort pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar
publisher Persatuan Teknologi Pendidikan Malaysia
publishDate 2007
url http://eprints.utm.my/id/eprint/6006/1/134-ramlah.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/6006/
_version_ 1643644455982465024
score 13.18916