Kerangka maklum balas keperibadian dalam e-pembelajaran

Maklum balas merupakan aspek yang penting dalam pembelajaran dan pengajaran (Mory, 1996). Bangert-Drown et al (1991) juga menekankan bahawa “ …sebarang teori yang menggambarkan pembelajaran sebagai satu proses yang berpengaruh yang mempunyai persefahaman di antara pelajar dan persekitaran mereka...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Mailok, Ramlah, Tasir, Zaidatun, Yahya, Noraffandy
Format: Book Section
Published: Penerbit UTM 2007
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/13546/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.utm.13546
record_format eprints
spelling my.utm.135462011-08-09T03:50:02Z http://eprints.utm.my/id/eprint/13546/ Kerangka maklum balas keperibadian dalam e-pembelajaran Mailok, Ramlah Tasir, Zaidatun Yahya, Noraffandy L Education (General) Maklum balas merupakan aspek yang penting dalam pembelajaran dan pengajaran (Mory, 1996). Bangert-Drown et al (1991) juga menekankan bahawa “ …sebarang teori yang menggambarkan pembelajaran sebagai satu proses yang berpengaruh yang mempunyai persefahaman di antara pelajar dan persekitaran mereka perlu melibatkan maklum balas secara implisit atau eksplisit kerana tanpa maklum balas, pengaruh persefahaman melalui definisi adalah mustahil. Namun, bentuk maklum balas selalu dilihat sebagai unsur penting dalam teori pembelajaran dan pemberian arahan”. Penerbit UTM 2007 Book Section PeerReviewed Mailok, Ramlah and Tasir, Zaidatun and Yahya, Noraffandy (2007) Kerangka maklum balas keperibadian dalam e-pembelajaran. In: E-Pembelajaran: Reka Bentuk dan Pembangunan. Penerbit UTM, Johor, pp. 1-11. ISBN 978-983-52-0539-2
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
topic L Education (General)
spellingShingle L Education (General)
Mailok, Ramlah
Tasir, Zaidatun
Yahya, Noraffandy
Kerangka maklum balas keperibadian dalam e-pembelajaran
description Maklum balas merupakan aspek yang penting dalam pembelajaran dan pengajaran (Mory, 1996). Bangert-Drown et al (1991) juga menekankan bahawa “ …sebarang teori yang menggambarkan pembelajaran sebagai satu proses yang berpengaruh yang mempunyai persefahaman di antara pelajar dan persekitaran mereka perlu melibatkan maklum balas secara implisit atau eksplisit kerana tanpa maklum balas, pengaruh persefahaman melalui definisi adalah mustahil. Namun, bentuk maklum balas selalu dilihat sebagai unsur penting dalam teori pembelajaran dan pemberian arahan”.
format Book Section
author Mailok, Ramlah
Tasir, Zaidatun
Yahya, Noraffandy
author_facet Mailok, Ramlah
Tasir, Zaidatun
Yahya, Noraffandy
author_sort Mailok, Ramlah
title Kerangka maklum balas keperibadian dalam e-pembelajaran
title_short Kerangka maklum balas keperibadian dalam e-pembelajaran
title_full Kerangka maklum balas keperibadian dalam e-pembelajaran
title_fullStr Kerangka maklum balas keperibadian dalam e-pembelajaran
title_full_unstemmed Kerangka maklum balas keperibadian dalam e-pembelajaran
title_sort kerangka maklum balas keperibadian dalam e-pembelajaran
publisher Penerbit UTM
publishDate 2007
url http://eprints.utm.my/id/eprint/13546/
_version_ 1643646214028132352
score 13.18916