Mengeksploitasi penggunaan teknologi maklumat dan komunikasi dalam membantu menangani masalah pengajaran dan pembelajaran sains dan matematik
Pendidikan merupakan sektor penyokong yang penting dalam perancangan kerajaan bagi menyediakan sumber manusia yang mernpunyai pelbagai keupayaan dalarn era ekonorni berasaskan pengetahuan. Kepentingan sektor pendidikan ini telah diterjemahkan ke bentuk perancangan dan perlaksanaan kurikulurn sistern...
Saved in:
Main Authors: | Abu, Mohd. Salleh, Tan, Wee Chuen |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit UTM Press
2001
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/12252/1/MohdSallehAbu_MengeksploitasiPenggunaanTeknologiMaklumatdanKomunikasi_2001.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/12252/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Sikap guru sains dan matematik terhadap penggunaan teknologi maklumat dan komunikasi dalam pengajaran dan pembelajaran
by: Ismail, Rohayati, et al.
Published: (2012) -
Komunikasi Matematik : penyelesaian masalah dalam pengajaran dan pembelajaran Matematik
by: Azlan Noor Akmar, Abdullah Mohd Faizal Nizam Lee,
Published: (2017) -
Penggunaan Teknologi Maklumat dan Komunikasi dalam pengajaran dan pembelajaran Matematik: sorotan Literatur bersistematik
by: Thian, Jia Ling
Published: (2020) -
Penggunaan teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) dalam pengajaran dan pembelajaran guru Matematik di daerah Johor Bahru
by: Baharuddin, Mohd. Syazwan
Published: (2011) -
Sikap dan kemahiran guru prasekolah dalam penggunaan teknologi maklumat dan komunikasi berasaskan komputer dalam proses pengajaran awal Sains
by: Dg. Mariam Hassan
Published: (2015)