Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer
Pembelajaran menggunakan Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) adalah salah satu cara untuk membantu pelajar dalam memahami sesuatu subjek dengan lebih baik kerana MPK didapati lebih berkesan berbanding dengan kaedah pengajaran dan pembelajaran tradisional. Oleh yang demikian, sebuah MPK AutoCAD 2007 (2D...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
2010
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/10936/1/Pembinaan_Modul_Pembelajaran_Kendiri_Autocad_2007.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/10936/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.utm.10936 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.utm.109362017-08-16T08:26:52Z http://eprints.utm.my/id/eprint/10936/ Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer Sidek, Rosni Zamuddin Shah Alim, Emy Shafinaz L Education (General) Pembelajaran menggunakan Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) adalah salah satu cara untuk membantu pelajar dalam memahami sesuatu subjek dengan lebih baik kerana MPK didapati lebih berkesan berbanding dengan kaedah pengajaran dan pembelajaran tradisional. Oleh yang demikian, sebuah MPK AutoCAD 2007 (2D) bagi Mata Pelajaran Lukisan Berbantu Komputer dibina untuk membantu pelajar dalam proses pembelajaran. Modul ini dibina berdasarkan silibus subjek Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer (SPE2112) bagi Fakulti Pendidikan, Universiti Teknologi Malaysia. Pembinaan setiap topik bagi modul ini adalah berdasarkan kepada perisian AutoCAD 2007 dan perisian Microsoft Word 2007. Pembinaan MPK ini menggabungkan teks dan visual yang disusun berdasarkan Teori Beban Kognitif untuk meminimakan beban kognitif ke atas minda pelajar. Pembinaan MPK ini diharap dapat membantu para pelajar Fakulti Pendidikan dalam mempelajari dan menguasai penggunaan perisian AutoCAD 2007 dengan lebih jelas dan mudah kerana penggunaan MPK ini dapat membantu pelajar menghasilkan gaya pembelajaran yang tersendiri. 2010-11-10 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/10936/1/Pembinaan_Modul_Pembelajaran_Kendiri_Autocad_2007.pdf Sidek, Rosni Zamuddin Shah and Alim, Emy Shafinaz (2010) Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer. Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer . pp. 1-11. (Unpublished) |
institution |
Universiti Teknologi Malaysia |
building |
UTM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Malaysia |
content_source |
UTM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.utm.my/ |
language |
English |
topic |
L Education (General) |
spellingShingle |
L Education (General) Sidek, Rosni Zamuddin Shah Alim, Emy Shafinaz Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer |
description |
Pembelajaran menggunakan Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) adalah salah satu cara untuk membantu pelajar dalam memahami sesuatu subjek dengan lebih baik kerana MPK didapati lebih berkesan berbanding dengan kaedah pengajaran dan pembelajaran tradisional. Oleh yang demikian, sebuah MPK AutoCAD 2007 (2D) bagi Mata Pelajaran Lukisan Berbantu Komputer dibina untuk membantu pelajar dalam proses pembelajaran. Modul ini dibina berdasarkan silibus subjek Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer (SPE2112) bagi Fakulti Pendidikan, Universiti Teknologi Malaysia. Pembinaan setiap topik bagi modul ini adalah berdasarkan kepada perisian AutoCAD 2007 dan perisian Microsoft Word 2007. Pembinaan MPK ini menggabungkan teks dan visual yang disusun berdasarkan Teori Beban Kognitif untuk meminimakan beban kognitif ke atas minda pelajar. Pembinaan MPK ini diharap dapat membantu para pelajar Fakulti Pendidikan dalam mempelajari dan menguasai penggunaan perisian AutoCAD 2007 dengan lebih jelas dan mudah kerana penggunaan MPK ini dapat membantu pelajar menghasilkan gaya pembelajaran yang tersendiri. |
format |
Article |
author |
Sidek, Rosni Zamuddin Shah Alim, Emy Shafinaz |
author_facet |
Sidek, Rosni Zamuddin Shah Alim, Emy Shafinaz |
author_sort |
Sidek, Rosni Zamuddin Shah |
title |
Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran
Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer |
title_short |
Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran
Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer |
title_full |
Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran
Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer |
title_fullStr |
Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran
Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer |
title_full_unstemmed |
Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran
Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer |
title_sort |
pembinaan modul pembelajaran kendiri autocad 2007 (2d) bagi mata pelajaran
lukisan kejuruteraan berbantu komputer |
publishDate |
2010 |
url |
http://eprints.utm.my/id/eprint/10936/1/Pembinaan_Modul_Pembelajaran_Kendiri_Autocad_2007.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/10936/ |
_version_ |
1643645538454732800 |
score |
13.160551 |