Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer

Pembelajaran menggunakan Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) adalah salah satu cara untuk membantu pelajar dalam memahami sesuatu subjek dengan lebih baik kerana MPK didapati lebih berkesan berbanding dengan kaedah pengajaran dan pembelajaran tradisional. Oleh yang demikian, sebuah MPK AutoCAD 2007 (2D...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Sidek, Rosni Zamuddin Shah, Alim, Emy Shafinaz
Format: Article
Language:English
Published: 2010
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/10936/1/Pembinaan_Modul_Pembelajaran_Kendiri_Autocad_2007.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/10936/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.utm.10936
record_format eprints
spelling my.utm.109362017-08-16T08:26:52Z http://eprints.utm.my/id/eprint/10936/ Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer Sidek, Rosni Zamuddin Shah Alim, Emy Shafinaz L Education (General) Pembelajaran menggunakan Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) adalah salah satu cara untuk membantu pelajar dalam memahami sesuatu subjek dengan lebih baik kerana MPK didapati lebih berkesan berbanding dengan kaedah pengajaran dan pembelajaran tradisional. Oleh yang demikian, sebuah MPK AutoCAD 2007 (2D) bagi Mata Pelajaran Lukisan Berbantu Komputer dibina untuk membantu pelajar dalam proses pembelajaran. Modul ini dibina berdasarkan silibus subjek Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer (SPE2112) bagi Fakulti Pendidikan, Universiti Teknologi Malaysia. Pembinaan setiap topik bagi modul ini adalah berdasarkan kepada perisian AutoCAD 2007 dan perisian Microsoft Word 2007. Pembinaan MPK ini menggabungkan teks dan visual yang disusun berdasarkan Teori Beban Kognitif untuk meminimakan beban kognitif ke atas minda pelajar. Pembinaan MPK ini diharap dapat membantu para pelajar Fakulti Pendidikan dalam mempelajari dan menguasai penggunaan perisian AutoCAD 2007 dengan lebih jelas dan mudah kerana penggunaan MPK ini dapat membantu pelajar menghasilkan gaya pembelajaran yang tersendiri. 2010-11-10 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/10936/1/Pembinaan_Modul_Pembelajaran_Kendiri_Autocad_2007.pdf Sidek, Rosni Zamuddin Shah and Alim, Emy Shafinaz (2010) Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer. Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer . pp. 1-11. (Unpublished)
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
language English
topic L Education (General)
spellingShingle L Education (General)
Sidek, Rosni Zamuddin Shah
Alim, Emy Shafinaz
Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer
description Pembelajaran menggunakan Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) adalah salah satu cara untuk membantu pelajar dalam memahami sesuatu subjek dengan lebih baik kerana MPK didapati lebih berkesan berbanding dengan kaedah pengajaran dan pembelajaran tradisional. Oleh yang demikian, sebuah MPK AutoCAD 2007 (2D) bagi Mata Pelajaran Lukisan Berbantu Komputer dibina untuk membantu pelajar dalam proses pembelajaran. Modul ini dibina berdasarkan silibus subjek Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer (SPE2112) bagi Fakulti Pendidikan, Universiti Teknologi Malaysia. Pembinaan setiap topik bagi modul ini adalah berdasarkan kepada perisian AutoCAD 2007 dan perisian Microsoft Word 2007. Pembinaan MPK ini menggabungkan teks dan visual yang disusun berdasarkan Teori Beban Kognitif untuk meminimakan beban kognitif ke atas minda pelajar. Pembinaan MPK ini diharap dapat membantu para pelajar Fakulti Pendidikan dalam mempelajari dan menguasai penggunaan perisian AutoCAD 2007 dengan lebih jelas dan mudah kerana penggunaan MPK ini dapat membantu pelajar menghasilkan gaya pembelajaran yang tersendiri.
format Article
author Sidek, Rosni Zamuddin Shah
Alim, Emy Shafinaz
author_facet Sidek, Rosni Zamuddin Shah
Alim, Emy Shafinaz
author_sort Sidek, Rosni Zamuddin Shah
title Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer
title_short Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer
title_full Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer
title_fullStr Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer
title_full_unstemmed Pembinaan Modul Pembelajaran Kendiri Autocad 2007 (2d) Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer
title_sort pembinaan modul pembelajaran kendiri autocad 2007 (2d) bagi mata pelajaran lukisan kejuruteraan berbantu komputer
publishDate 2010
url http://eprints.utm.my/id/eprint/10936/1/Pembinaan_Modul_Pembelajaran_Kendiri_Autocad_2007.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/10936/
_version_ 1643645538454732800
score 13.160551