Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak

Tujuan kajian ini adalah untuk mengenalpasti bagaimana persepsi pelajar terhadap pelaksanaan projek kerja kursus yang dijalankan dalam mata pelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi RumahTangga). Persepsi pelajar terhadap pelaksanaan projek kerja kursus ini ditinjau dari tiga aspek iaitu keupayaa...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Mukhari, Abd. Wahid, Mohamed, Zawani
Format: Article
Language:English
Published: 2010
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/10594/1/PERSEPSI_PELAJAR_TINGKATAN_DUA_TERHADAP_PELAKSANAAN_PROJEK_KERJA_KURSUS_DALAM_MATAPELAJARAN_KEMAHIRAN_HIDUP_BERSEPADU.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/10594/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.utm.10594
record_format eprints
spelling my.utm.105942017-05-25T00:53:27Z http://eprints.utm.my/id/eprint/10594/ Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak Mukhari, Abd. Wahid Mohamed, Zawani L Education (General) Tujuan kajian ini adalah untuk mengenalpasti bagaimana persepsi pelajar terhadap pelaksanaan projek kerja kursus yang dijalankan dalam mata pelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi RumahTangga). Persepsi pelajar terhadap pelaksanaan projek kerja kursus ini ditinjau dari tiga aspek iaitu keupayaan diri, peruntukan masa dan aktiviti pembelajaran. Kajian deskriptif ini menggunakan soal selidik sebagai instrumen kajian. Seramai 196 orang pelajar Tingkatan Dua dari tiga buah sekolah menengah di Daerah Manjung, Perak yang terlibat dalam kajian ini. Dapatan kajian diproses menggunakan Statistical Packages for social Science (SPSS) versi 16.0 dan dapatan dinyatakan dalam bentuk kekerapan, peratusan dan min. Dapatan kajian ini menunjukkan persepsi responden terhadap projek kerja kursus adalah positif. Kajian ini juga memberikan cadangan untuk menambahbaik pelaksanaan projek kerja kursus dalam mata pelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi RumahTangga) di sekolah dan cadangan untuk kajian lanjutan yang boleh dilakukan. 2010-10-16 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/10594/1/PERSEPSI_PELAJAR_TINGKATAN_DUA_TERHADAP_PELAKSANAAN_PROJEK_KERJA_KURSUS_DALAM_MATAPELAJARAN_KEMAHIRAN_HIDUP_BERSEPADU.pdf Mukhari, Abd. Wahid and Mohamed, Zawani (2010) Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak. Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak . pp. 1-10. (Unpublished)
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
language English
topic L Education (General)
spellingShingle L Education (General)
Mukhari, Abd. Wahid
Mohamed, Zawani
Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak
description Tujuan kajian ini adalah untuk mengenalpasti bagaimana persepsi pelajar terhadap pelaksanaan projek kerja kursus yang dijalankan dalam mata pelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi RumahTangga). Persepsi pelajar terhadap pelaksanaan projek kerja kursus ini ditinjau dari tiga aspek iaitu keupayaan diri, peruntukan masa dan aktiviti pembelajaran. Kajian deskriptif ini menggunakan soal selidik sebagai instrumen kajian. Seramai 196 orang pelajar Tingkatan Dua dari tiga buah sekolah menengah di Daerah Manjung, Perak yang terlibat dalam kajian ini. Dapatan kajian diproses menggunakan Statistical Packages for social Science (SPSS) versi 16.0 dan dapatan dinyatakan dalam bentuk kekerapan, peratusan dan min. Dapatan kajian ini menunjukkan persepsi responden terhadap projek kerja kursus adalah positif. Kajian ini juga memberikan cadangan untuk menambahbaik pelaksanaan projek kerja kursus dalam mata pelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi RumahTangga) di sekolah dan cadangan untuk kajian lanjutan yang boleh dilakukan.
format Article
author Mukhari, Abd. Wahid
Mohamed, Zawani
author_facet Mukhari, Abd. Wahid
Mohamed, Zawani
author_sort Mukhari, Abd. Wahid
title Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak
title_short Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak
title_full Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak
title_fullStr Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak
title_full_unstemmed Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak
title_sort persepsi pelajar tingkatan dua terhadap pelaksanaan projek kerja kursus dalam matapelajaran kemahiran hidup bersepadu (ekonomi rumah tangga) di sekolah daerah manjung, perak
publishDate 2010
url http://eprints.utm.my/id/eprint/10594/1/PERSEPSI_PELAJAR_TINGKATAN_DUA_TERHADAP_PELAKSANAAN_PROJEK_KERJA_KURSUS_DALAM_MATAPELAJARAN_KEMAHIRAN_HIDUP_BERSEPADU.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/10594/
_version_ 1643645445012979712
score 13.18916