Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar Sekolah Tunas Bakti (P) Sungai Lereh, Melaka

Kerajaan melalui Kementerian Perpaduan Negara dan Pembangunan Masyarakat telah melaksanakan pelbagai program seperti program pemulihan akhlak dan Kempen Penghayatan Akhlak Mulia bagi menangani masalah sosial dan keruntuhan akhlak remaja. Kajian deskriptif ini bertujuan untuk mengkaji pembelajaran da...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Boon, Yusof, Mohd Yunos, Nur Athirah
Format: Article
Language:English
Published: 2010
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/10146/1/Nur_Athirah_Binti_Mohd_Yunos.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/10146/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kerajaan melalui Kementerian Perpaduan Negara dan Pembangunan Masyarakat telah melaksanakan pelbagai program seperti program pemulihan akhlak dan Kempen Penghayatan Akhlak Mulia bagi menangani masalah sosial dan keruntuhan akhlak remaja. Kajian deskriptif ini bertujuan untuk mengkaji pembelajaran dalam kalangan pelajar Sekolah Tunas Bakti (P) Sungai Lereh, Melaka. Kajian ini melibatkan 40 orang responden yang terdiri daripada pelajar-pelajar yang sedang mengikuti pembelajaran di sekolah tersebut dengan menggunakan persempelan secara tidak rawak. Instrumen yang digunakan adalah soal selidik. Satu set borang yang soal selidik diedarkan kepada responden untuk mendapatkan maklumat dan data yang diperlukan. Data dianalisis dengan menggunakan perisian komputer SPSS (Statistical Package For The Social Science) versi 11.5 untuk Windows bagi mendapatkan frekuansi, peratusan dan min. Secara keseluruhannya, dapatan kajian menunjukkan pengajaran guru, kemahiran dan pembangunan diri yang mereka perolehi di Sekolah Tunas Bakti (P) Sungai Lereh, Melaka adalah berada pada tahap sederhana. Kata kunci: Statistical Package For The Social Science, frekuensi, peratusan, min