Penghasilan dan penilaian modul pengajaran kendiri pencukaian perkongsian di Politeknik Port Dickson
Perbezaan yang wujud di kalangan para pelajar menyebabkan sesetengah pelajar mengalami kesukaran di dalam mengih.llti proses pengajaran dan pembelajaran. Pelajar terikat pad a urutan pengajaran dan bahan pengajaran yang sarna seperti yang dialami oleh rakan-rakan mereka yang lain. Salah satu cara...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9677/1/24p%20MOHD%20AZMI%20MH%20BUSRA.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9677/3/MOHD%20AZMI%20MH%20BUSRA%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9677/2/MOHD%20AZMI%20MH%20BUSRA%20WATERMARK.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9677/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Perbezaan yang wujud di kalangan para pelajar menyebabkan sesetengah
pelajar mengalami kesukaran di dalam mengih.llti proses pengajaran dan
pembelajaran. Pelajar terikat pad a urutan pengajaran dan bahan pengajaran yang
sarna seperti yang dialami oleh rakan-rakan mereka yang lain. Salah satu cara yang
boleh digunakan untuk mengatasi masalah ini ialah dengan mengindividukan
pengajaran menerusi pengubahsuaian tcrhadap bahan pengajaran dan aktiviti-aktiviti
pembelajaran agar ianya sesuai mengikut kebolehan pelajar. Sehubungan itu kajian
yang dijalankan bertujuan untuk menilai Modul Pengajaran Kendiri Pencukaian
Perkongsian yang dibangunkan dari aspek isi kandungan, format, soalan penilaian
dan aspek mesra pengguna di dalam membantu meningkatkan tahap pemahaman
pelajar. Responden bagi kajian ini terdiri daripada 38 orang pelajar semester G
kursus Diploma Akauntansi di Politeknik Port Dickson. Data diperolehi dengan
menggunakan instrumen borang soal selidik dan soalan ujian (ujian pra ujian pasca).
Segala data yang diperolehi dianalisis dengan menggunakan peri sian Statistical
Packages for Social Science (SPSS) Version 11.5 yang melibatkan skor min dan
Ujian T-Berpasangan (Paired T-Test). Dapatan kajian menunjukkan tahap
kebolehlaksanaan MPK ini adalah tinggi dan dapat membantu meningkatkan
pemahaman pelajar dalam topik Pencukaian Perkongsian. Selain itu dapatan kajian
menunjukkan terdapat perbezaan yang signifikan di antara pencapaian pelajar
sebelum dan selepas menggunakan MPK Pencukaian Perkongsian |
---|