Manual pengajaran berteraskan teknologi kejuruteraan

Kajian dijalankan untuk membangunkan manual pengajaran bagi subjek berteraskan teknologi kejuruteraan. Ia merupakan panduan kepada pensyarah untuk membangunkan pengajaran dan pembelajaran bagi subjek berteraskan teknologi kejuruteraan secara sistematik. Kaedah ini akan dapat membantu pensyarah un...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Mohd Said, Nor Damsyik
格式: Thesis
語言:English
English
English
出版: 2002
主題:
在線閱讀:http://eprints.uthm.edu.my/8747/1/24p%20NOR%20DAMSYIK%20MOHD%20SAID.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8747/2/NOR%20DAMSYIK%20MOHD%20SAID%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8747/3/NOR%20DAMSYIK%20MOHD%20SAID%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8747/
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kajian dijalankan untuk membangunkan manual pengajaran bagi subjek berteraskan teknologi kejuruteraan. Ia merupakan panduan kepada pensyarah untuk membangunkan pengajaran dan pembelajaran bagi subjek berteraskan teknologi kejuruteraan secara sistematik. Kaedah ini akan dapat membantu pensyarah untuk melaksanakan pengajaran secara tersusun, berkesan dan efisien. Manual ini membincangkan keperluan, reka bentuk, perancangan dan pembangunan manual. Manual pengajaran dibangunkan untuk memenuhi tujuan program teknologi kejuruteraan iaitu operasi kemahiran dan aplikasi kejuruteraan serta kemahiran analitikal untuk menyelesaikan masalah menggunakan teori, prosedur dan teknologi terkini. Kaedah kajian yang digunakan ialah secara kualitatif. Dapatan kajian diambil melalui kaedah temubual dan semakan dokumen. Hasil penyelidikan mendapati manual pengajaran sesuai dan penting dalam perlaksanaan program dan aktivitiaktiviti pengajaran dan pembelajaran yang berteraskan teknologi kejuruteraan