Pembangunan modul pembelajaran mekanik tanah (DKA 2053) bagi pelajar kursus diploma kejuruteraan awam di KUiTTHO

Kajian kes ini dilakukan adalah bertujuan untuk Pembangunan Modul Pembe1ajaran Mekanik Tanah( DKA 2053) yang meliputi 3 topik iaitu pengenalan dan prinsip asas mekanik tanah, pengelasan tanah dan air dalarn tanah bagi pelajar kursus Diploma Kejuruteraan Awarn di KUiTTHO. Bagi mendapatkan maklu...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mohd Lajim, Faeizah
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/8221/1/24p%20FAEIZAH%20MOHD%20LAJIM.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8221/2/FAEIZAH%20MOHD%20LAJIM%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8221/3/FAEIZAH%20MOHD%20LAJIM%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8221/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian kes ini dilakukan adalah bertujuan untuk Pembangunan Modul Pembe1ajaran Mekanik Tanah( DKA 2053) yang meliputi 3 topik iaitu pengenalan dan prinsip asas mekanik tanah, pengelasan tanah dan air dalarn tanah bagi pelajar kursus Diploma Kejuruteraan Awarn di KUiTTHO. Bagi mendapatkan maklumat yang dikehendaki, borang soal se1idik telah diedarkan kepada responden yang terdiri daripada pe1ajar Diploma Kejuruteraan Awarn, semester dua tahun satu di Fakulti Kejuruteraan KUiTTHO. Responden yang terlibat dalarn kajian ini dipilih menggunakan kaedah rawak mudah serarnai 35 orang responden. Kajian ini penting untuk mengetahui ' Sejauhmanakah tahap kesesuaian isi kandungan, tahap kebolehlaksanaan dan tahap mesra pengguna bagi Modul Pembe1ajaran Mekanik Tanah ( MPMT) yang dihasilkan daripada persepsi pelajar Diploma Kejuruteraan A warn, Fakulti Kejuruteraan di KUiTTHO'. Data kajian dianalisis menggunakan peri sian Statistical Package for Social Science 11. Of or Windows (SPSS 11.0). Dapatan skor min keseluruhan daripada hasil kajian adalah 3.37 bagi tahap kesesuaian isi kandungan, 3.26 bagi tahap kebolehlaksanaan dan 3.31 pula bagi tahap mesra pengguna. Secara keseluruhannya., modul pembe1ajaran ini berjaya menarik minat pelajar untuk mengikut isi pelajaran. Narnun begitu pembaikan modul ini perlu untuk menjadikannya lebih berkesan dan menarik.