Sintesis kaedah penilaian bagi program "Practical Biased" di Fakulti Teknologi Kejuruteraan, KUiTTHO
Kajian yang dilaksanakan bertujuan untuk mengkaji sistem penilaian bagi 'practical biased' peringkat Ijazah Sarjana Muda di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO). Objektifkajian adalah untuk mengkaji sistem penilaian yang bersesuaian untuk kursus peringkat Ijazah Smjan...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2002
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/8207/1/24p%20SHAHIDA%20NORDIN.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8207/2/SHAHIDA%20NORDIN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8207/3/SHAHIDA%20NORDIN%20WATERMARK.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8207/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kajian yang dilaksanakan bertujuan untuk mengkaji sistem penilaian bagi
'practical biased' peringkat Ijazah Sarjana Muda di Kolej Universiti Teknologi Tun
Hussein Onn (KUiTTHO). Objektifkajian adalah untuk mengkaji sistem penilaian yang
bersesuaian untuk kursus peringkat Ijazah Smjana Muda dan seterusnya membangunkan
manual penilaian bagi satu subjek kejuruteraan. Tinjauan pelaksanaan program yang
dibuat terfokus kepada tiga sistem penilaian bercorak 'practical biased' peringkat sijil
dan diploma. Terdapat beberapa sistem penilaian yang dikenalpasti dan boleh
digunapakai untuk membentuk sistem penilaian peringkat Ijazah Smjana Muda. Kajian
ini dilakukan melalui kaedah temubual melalui soalan terancang terhadap respondan
yang dipilih. Dapatan daripada kajian ini menunjukkan bahawa sistem penilaian
program 'practical biased' peringkat sijil dan diploma yang sedia ada dapat melahirkan
lulusan yang berketrampilan serta mempunyai potensi untuk bekeIja di industri. Satu
manual penilaian bagi subjek Prinsip Litar Elektronik dibangunkan merujuk kepada
sampel-sampel yang dipilih. Di akhir kajian ini, penyelidik mencadangkan beberapa
pendekatan yang mungkin boleh digunakan bagi mewujudkan sistem penilaian program
'practical biased' peringkat Ijazah Sarjana Muda yang lebih baik. |
---|