Sintesis kaedah penilaian bagi program "Practical Biased" di Fakulti Teknologi Kejuruteraan, KUiTTHO

Kajian yang dilaksanakan bertujuan untuk mengkaji sistem penilaian bagi 'practical biased' peringkat Ijazah Sarjana Muda di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO). Objektifkajian adalah untuk mengkaji sistem penilaian yang bersesuaian untuk kursus peringkat Ijazah Smjan...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Nordin, Shahida
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2002
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/8207/1/24p%20SHAHIDA%20NORDIN.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8207/2/SHAHIDA%20NORDIN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8207/3/SHAHIDA%20NORDIN%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8207/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian yang dilaksanakan bertujuan untuk mengkaji sistem penilaian bagi 'practical biased' peringkat Ijazah Sarjana Muda di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO). Objektifkajian adalah untuk mengkaji sistem penilaian yang bersesuaian untuk kursus peringkat Ijazah Smjana Muda dan seterusnya membangunkan manual penilaian bagi satu subjek kejuruteraan. Tinjauan pelaksanaan program yang dibuat terfokus kepada tiga sistem penilaian bercorak 'practical biased' peringkat sijil dan diploma. Terdapat beberapa sistem penilaian yang dikenalpasti dan boleh digunapakai untuk membentuk sistem penilaian peringkat Ijazah Smjana Muda. Kajian ini dilakukan melalui kaedah temubual melalui soalan terancang terhadap respondan yang dipilih. Dapatan daripada kajian ini menunjukkan bahawa sistem penilaian program 'practical biased' peringkat sijil dan diploma yang sedia ada dapat melahirkan lulusan yang berketrampilan serta mempunyai potensi untuk bekeIja di industri. Satu manual penilaian bagi subjek Prinsip Litar Elektronik dibangunkan merujuk kepada sampel-sampel yang dipilih. Di akhir kajian ini, penyelidik mencadangkan beberapa pendekatan yang mungkin boleh digunakan bagi mewujudkan sistem penilaian program 'practical biased' peringkat Ijazah Sarjana Muda yang lebih baik.