Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu

Kajian ini dikhaskan untuk meninjau persepsi pelajar-pelajar politeknik terhadap pengaplikasian WebCD dalam peningkatan keija makmal. Teknologi pengajaran berasaskan multimedia boleh memperbaiki dan memotivasikan pelajar dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Objektif kajian adalah untuk me...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mustaffa, Siti Salamah
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2002
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/8176/1/24p%20SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8176/2/SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8176/3/SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8176/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.uthm.eprints.8176
record_format eprints
spelling my.uthm.eprints.81762023-02-07T03:26:52Z http://eprints.uthm.edu.my/8176/ Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu Mustaffa, Siti Salamah QA Mathematics QA71-90 Instruments and machines Kajian ini dikhaskan untuk meninjau persepsi pelajar-pelajar politeknik terhadap pengaplikasian WebCD dalam peningkatan keija makmal. Teknologi pengajaran berasaskan multimedia boleh memperbaiki dan memotivasikan pelajar dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Objektif kajian adalah untuk mengenal pasti kepentingan aplikasi multimedia dalam keija makmal, membangunkan WebCD sebagai satu mekanisme tambahan dalam keija makmal, mengenal pasti kesesuaian pengaplikasian WebCD di politeknik dan mengenal pasti sebarang masalah berkaitan dengan penggunaan WebCD. Kajian kes ini menggunakan kaedah kuantitatif dalam menganalisis WebCD dan soal selidik yang dibangunkan oleh penyelidik, terhadap satu sampel kajian melibatkan 60 orang pelajar di sebuah politeknik. Penganalisisan data menggunakan perisian SPSS versi 10 telah menunjukkan bahawa para pelajar 'telah bersetuju' dengan pengaplikasian WebCD, adalah berguna sebagai satu mekanisme tambahan dalam keija makmal. Cadangan turut dikemukakan oleh responden berhubungkait kos, kreativiti dalam reka bentuk produk dan isi kandungan yang terkini. Oleh itu, sebagai kesimpulannya, WebCD didapati sesuai dibangunkan sebagai satu inisiatif dalam meningkatkan objektif keija makmal. 2002-09 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/8176/1/24p%20SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/8176/2/SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/8176/3/SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA%20WATERMARK.pdf Mustaffa, Siti Salamah (2002) Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
building UTHM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
content_source UTHM Institutional Repository
url_provider http://eprints.uthm.edu.my/
language English
English
English
topic QA Mathematics
QA71-90 Instruments and machines
spellingShingle QA Mathematics
QA71-90 Instruments and machines
Mustaffa, Siti Salamah
Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu
description Kajian ini dikhaskan untuk meninjau persepsi pelajar-pelajar politeknik terhadap pengaplikasian WebCD dalam peningkatan keija makmal. Teknologi pengajaran berasaskan multimedia boleh memperbaiki dan memotivasikan pelajar dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Objektif kajian adalah untuk mengenal pasti kepentingan aplikasi multimedia dalam keija makmal, membangunkan WebCD sebagai satu mekanisme tambahan dalam keija makmal, mengenal pasti kesesuaian pengaplikasian WebCD di politeknik dan mengenal pasti sebarang masalah berkaitan dengan penggunaan WebCD. Kajian kes ini menggunakan kaedah kuantitatif dalam menganalisis WebCD dan soal selidik yang dibangunkan oleh penyelidik, terhadap satu sampel kajian melibatkan 60 orang pelajar di sebuah politeknik. Penganalisisan data menggunakan perisian SPSS versi 10 telah menunjukkan bahawa para pelajar 'telah bersetuju' dengan pengaplikasian WebCD, adalah berguna sebagai satu mekanisme tambahan dalam keija makmal. Cadangan turut dikemukakan oleh responden berhubungkait kos, kreativiti dalam reka bentuk produk dan isi kandungan yang terkini. Oleh itu, sebagai kesimpulannya, WebCD didapati sesuai dibangunkan sebagai satu inisiatif dalam meningkatkan objektif keija makmal.
format Thesis
author Mustaffa, Siti Salamah
author_facet Mustaffa, Siti Salamah
author_sort Mustaffa, Siti Salamah
title Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu
title_short Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu
title_full Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu
title_fullStr Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu
title_full_unstemmed Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu
title_sort pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webcd di politeknik dungun terengganu
publishDate 2002
url http://eprints.uthm.edu.my/8176/1/24p%20SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8176/2/SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8176/3/SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8176/
_version_ 1758580251716222976
score 13.15806