Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu
Kajian ini dikhaskan untuk meninjau persepsi pelajar-pelajar politeknik terhadap pengaplikasian WebCD dalam peningkatan keija makmal. Teknologi pengajaran berasaskan multimedia boleh memperbaiki dan memotivasikan pelajar dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Objektif kajian adalah untuk me...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2002
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/8176/1/24p%20SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8176/2/SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8176/3/SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA%20WATERMARK.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8176/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.uthm.eprints.8176 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uthm.eprints.81762023-02-07T03:26:52Z http://eprints.uthm.edu.my/8176/ Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu Mustaffa, Siti Salamah QA Mathematics QA71-90 Instruments and machines Kajian ini dikhaskan untuk meninjau persepsi pelajar-pelajar politeknik terhadap pengaplikasian WebCD dalam peningkatan keija makmal. Teknologi pengajaran berasaskan multimedia boleh memperbaiki dan memotivasikan pelajar dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Objektif kajian adalah untuk mengenal pasti kepentingan aplikasi multimedia dalam keija makmal, membangunkan WebCD sebagai satu mekanisme tambahan dalam keija makmal, mengenal pasti kesesuaian pengaplikasian WebCD di politeknik dan mengenal pasti sebarang masalah berkaitan dengan penggunaan WebCD. Kajian kes ini menggunakan kaedah kuantitatif dalam menganalisis WebCD dan soal selidik yang dibangunkan oleh penyelidik, terhadap satu sampel kajian melibatkan 60 orang pelajar di sebuah politeknik. Penganalisisan data menggunakan perisian SPSS versi 10 telah menunjukkan bahawa para pelajar 'telah bersetuju' dengan pengaplikasian WebCD, adalah berguna sebagai satu mekanisme tambahan dalam keija makmal. Cadangan turut dikemukakan oleh responden berhubungkait kos, kreativiti dalam reka bentuk produk dan isi kandungan yang terkini. Oleh itu, sebagai kesimpulannya, WebCD didapati sesuai dibangunkan sebagai satu inisiatif dalam meningkatkan objektif keija makmal. 2002-09 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/8176/1/24p%20SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/8176/2/SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/8176/3/SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA%20WATERMARK.pdf Mustaffa, Siti Salamah (2002) Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn. |
institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
building |
UTHM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
content_source |
UTHM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.uthm.edu.my/ |
language |
English English English |
topic |
QA Mathematics QA71-90 Instruments and machines |
spellingShingle |
QA Mathematics QA71-90 Instruments and machines Mustaffa, Siti Salamah Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu |
description |
Kajian ini dikhaskan untuk meninjau persepsi pelajar-pelajar politeknik terhadap
pengaplikasian WebCD dalam peningkatan keija makmal. Teknologi pengajaran berasaskan
multimedia boleh memperbaiki dan memotivasikan pelajar dalam proses pengajaran dan
pembelajaran. Objektif kajian adalah untuk mengenal pasti kepentingan aplikasi multimedia
dalam keija makmal, membangunkan WebCD sebagai satu mekanisme tambahan dalam
keija makmal, mengenal pasti kesesuaian pengaplikasian WebCD di politeknik dan
mengenal pasti sebarang masalah berkaitan dengan penggunaan WebCD. Kajian kes ini
menggunakan kaedah kuantitatif dalam menganalisis WebCD dan soal selidik yang
dibangunkan oleh penyelidik, terhadap satu sampel kajian melibatkan 60 orang pelajar di
sebuah politeknik. Penganalisisan data menggunakan perisian SPSS versi 10 telah
menunjukkan bahawa para pelajar 'telah bersetuju' dengan pengaplikasian WebCD, adalah
berguna sebagai satu mekanisme tambahan dalam keija makmal. Cadangan turut
dikemukakan oleh responden berhubungkait kos, kreativiti dalam reka bentuk produk dan isi
kandungan yang terkini. Oleh itu, sebagai kesimpulannya, WebCD didapati sesuai
dibangunkan sebagai satu inisiatif dalam meningkatkan objektif keija makmal. |
format |
Thesis |
author |
Mustaffa, Siti Salamah |
author_facet |
Mustaffa, Siti Salamah |
author_sort |
Mustaffa, Siti Salamah |
title |
Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu |
title_short |
Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu |
title_full |
Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu |
title_fullStr |
Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu |
title_full_unstemmed |
Pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webCD di Politeknik Dungun Terengganu |
title_sort |
pembelajaran makmal prinsip elektrik berbantukan webcd di politeknik dungun terengganu |
publishDate |
2002 |
url |
http://eprints.uthm.edu.my/8176/1/24p%20SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8176/2/SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8176/3/SITI%20SALAMAH%20MUSTAFFA%20WATERMARK.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8176/ |
_version_ |
1758580251716222976 |
score |
13.214268 |