Strategi pemasaran di dalam bidang keusahawanan: sa tu tinjauan di kalangan pelajar katering, Sekolah Menengah Teknik Muar, Johor
Strategi pemasaran memainkan peranan yang penting untuk menentukan kejayaan mahupun kegagalan sesebuah pemiagaan. Lantaran itu, satu kajian di jalankan untuk meninjau kecenderungan pelajar dalam menceburi bidang keusahwanan dan meninjau sejauh mana pengetahuan pelajar dalam bidang pemasaran khususny...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/7450/1/24p%20SHARIFAH%20YUHAYU%20SYED%20HAMID.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7450/2/SHARIFAH%20YUHAYU%20SYED%20HAMID%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7450/3/SHARIFAH%20YUHAYU%20SYED%20HAMID%20WATERMARK.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7450/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.uthm.eprints.7450 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uthm.eprints.74502022-07-24T03:47:50Z http://eprints.uthm.edu.my/7450/ Strategi pemasaran di dalam bidang keusahawanan: sa tu tinjauan di kalangan pelajar katering, Sekolah Menengah Teknik Muar, Johor Syed Hamid, Sharifah Yuhayu HF Commerce HF5001-6182 Business HF5410-5417.5 Marketing. Distribution of products Strategi pemasaran memainkan peranan yang penting untuk menentukan kejayaan mahupun kegagalan sesebuah pemiagaan. Lantaran itu, satu kajian di jalankan untuk meninjau kecenderungan pelajar dalam menceburi bidang keusahwanan dan meninjau sejauh mana pengetahuan pelajar dalam bidang pemasaran khususnya pengetahuan tentang strategi pemasaran yang merangkumi strategi keluaran, harga, saluran agihan dan promosi. Di dalam merealisasikan kajian ini, seramai 37 orang pelajar tingkatan 5, kursus Katering, Sekolah Menengah Teknik Muar, Johar telah di jadikan sampel kajian. Borang soal selidik telah digunakan sebagai instrumen kajian yang kemudiannya dianalisis secara deskriptifmelalui program SPSS (Statistical Package for Social Sciene) versi 10.0. Daripada kajian yang telah dijalankan, di dapati bahawa setiap pelajar mempunyai kecenderungan serta minat yang tinggi untuk menceburi bidang keusahawanan tetapi mereka masih lagi kurang atau tidak mempunyai pengetahuan yang secukupnya dalam bidang pemasaran khususnya dari aspek strategi pemasaran. Melihat akan permasalahan ini, pengkaji telah menghasilkan satu garis panduan yang berkaitan dengan strategi pemasaran bagi rujukan pelajar mahupun pihak-pihak yang berkaitan. Di akhir bab ini juga pengkaji telah mengemukakan beberapa andaian dan idea agar ianya dapat dijadikan panduan dan rujukan di masa hadapan. 2003-02 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/7450/1/24p%20SHARIFAH%20YUHAYU%20SYED%20HAMID.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/7450/2/SHARIFAH%20YUHAYU%20SYED%20HAMID%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/7450/3/SHARIFAH%20YUHAYU%20SYED%20HAMID%20WATERMARK.pdf Syed Hamid, Sharifah Yuhayu (2003) Strategi pemasaran di dalam bidang keusahawanan: sa tu tinjauan di kalangan pelajar katering, Sekolah Menengah Teknik Muar, Johor. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn. |
institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
building |
UTHM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
content_source |
UTHM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.uthm.edu.my/ |
language |
English English English |
topic |
HF Commerce HF5001-6182 Business HF5410-5417.5 Marketing. Distribution of products |
spellingShingle |
HF Commerce HF5001-6182 Business HF5410-5417.5 Marketing. Distribution of products Syed Hamid, Sharifah Yuhayu Strategi pemasaran di dalam bidang keusahawanan: sa tu tinjauan di kalangan pelajar katering, Sekolah Menengah Teknik Muar, Johor |
description |
Strategi pemasaran memainkan peranan yang penting untuk menentukan kejayaan mahupun kegagalan sesebuah pemiagaan. Lantaran itu, satu kajian di jalankan untuk meninjau kecenderungan pelajar dalam menceburi bidang keusahwanan dan meninjau sejauh mana pengetahuan pelajar dalam bidang pemasaran khususnya pengetahuan tentang strategi pemasaran yang merangkumi strategi keluaran, harga, saluran agihan dan promosi. Di dalam merealisasikan kajian ini, seramai 37 orang pelajar tingkatan 5, kursus Katering, Sekolah Menengah Teknik Muar, Johar telah di jadikan sampel kajian. Borang soal selidik telah digunakan sebagai instrumen kajian yang kemudiannya dianalisis secara deskriptifmelalui program SPSS (Statistical Package for Social Sciene) versi 10.0. Daripada kajian yang telah dijalankan, di dapati bahawa setiap pelajar mempunyai kecenderungan serta minat yang tinggi untuk menceburi bidang keusahawanan tetapi mereka masih lagi kurang atau tidak mempunyai pengetahuan yang secukupnya dalam bidang pemasaran khususnya dari aspek strategi pemasaran. Melihat akan permasalahan ini, pengkaji telah menghasilkan satu garis panduan yang berkaitan dengan strategi pemasaran bagi rujukan pelajar mahupun pihak-pihak yang berkaitan. Di akhir bab ini juga pengkaji telah mengemukakan beberapa andaian dan idea agar ianya dapat dijadikan panduan dan rujukan di masa hadapan. |
format |
Thesis |
author |
Syed Hamid, Sharifah Yuhayu |
author_facet |
Syed Hamid, Sharifah Yuhayu |
author_sort |
Syed Hamid, Sharifah Yuhayu |
title |
Strategi pemasaran di dalam bidang keusahawanan: sa tu tinjauan di kalangan pelajar katering, Sekolah Menengah Teknik Muar, Johor |
title_short |
Strategi pemasaran di dalam bidang keusahawanan: sa tu tinjauan di kalangan pelajar katering, Sekolah Menengah Teknik Muar, Johor |
title_full |
Strategi pemasaran di dalam bidang keusahawanan: sa tu tinjauan di kalangan pelajar katering, Sekolah Menengah Teknik Muar, Johor |
title_fullStr |
Strategi pemasaran di dalam bidang keusahawanan: sa tu tinjauan di kalangan pelajar katering, Sekolah Menengah Teknik Muar, Johor |
title_full_unstemmed |
Strategi pemasaran di dalam bidang keusahawanan: sa tu tinjauan di kalangan pelajar katering, Sekolah Menengah Teknik Muar, Johor |
title_sort |
strategi pemasaran di dalam bidang keusahawanan: sa tu tinjauan di kalangan pelajar katering, sekolah menengah teknik muar, johor |
publishDate |
2003 |
url |
http://eprints.uthm.edu.my/7450/1/24p%20SHARIFAH%20YUHAYU%20SYED%20HAMID.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7450/2/SHARIFAH%20YUHAYU%20SYED%20HAMID%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7450/3/SHARIFAH%20YUHAYU%20SYED%20HAMID%20WATERMARK.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7450/ |
_version_ |
1739830460833333248 |
score |
13.211869 |