Kreativiti pengajaran di kalangan guru-guru teknikal : satu kajian kes Sekolah Menengah Teknik Kluang

Kajian ini adaiah berkaitan dengan kreativiti pengajaran di kaiangan guru�guru teknikai di Sekoiah Menengah Teknik KJuang. Tujuan kajian ini adaiah untuk meninjau kreativiti pengajaran dari aspek pengetahuan, kemahiran pengajaran dan nilai keguruan. Kajian yang dibuat adaiah berbentuk tinjauan s...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Abdullah, Haryanti
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2004
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/7323/1/24p%20HARYANTI%20ABDULLAH.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7323/2/HARYANTI%20ABDULLAH%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7323/3/HARYANTI%20ABDULLAH%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7323/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.uthm.eprints.7323
record_format eprints
spelling my.uthm.eprints.73232022-07-21T03:55:23Z http://eprints.uthm.edu.my/7323/ Kreativiti pengajaran di kalangan guru-guru teknikal : satu kajian kes Sekolah Menengah Teknik Kluang Abdullah, Haryanti LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Kajian ini adaiah berkaitan dengan kreativiti pengajaran di kaiangan guru�guru teknikai di Sekoiah Menengah Teknik KJuang. Tujuan kajian ini adaiah untuk meninjau kreativiti pengajaran dari aspek pengetahuan, kemahiran pengajaran dan nilai keguruan. Kajian yang dibuat adaiah berbentuk tinjauan semasa. Responden bagi kajian ini terdiri daripada semua guru teknikai di Sekoiah Menengah Teknik Kluang dan seramai 30 orang dipiiih sebagai sampel kajian. Data yang diperoiehi dianalisis menggunakan perisian AaZMH'caJ Package For &<cz'a/ A^'ewce versi 11.0 Anaiisis dapatan adaiah menggunakan skor min, kekerapan dan peratusan untuk kesemua item yang telah direkabentuk. Hasil anaiisis menunjukkan guru-guru sekoiah teknik hanya kreatif dari ketiga-tiga aspek iaitu pengetahuan dan kemahiran pengajaran dan nilai keguruan. Beberapa cadangan telah dikemukakan antaranya iaiah mempertingkatkan lagi bengkel dan kursus motivasi dikalangan guru agar kesedaran tentang perlunya guru yang kreatif pada abad kini. Oleh itu, diharapkan dapatan dan cadangan kajian ini dapat diguna dan dilaksanakan bagi mempertingkatkan kualiti guru-guru teknikai di Sekoiah Menengah Teknik. 2004-03 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/7323/1/24p%20HARYANTI%20ABDULLAH.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/7323/2/HARYANTI%20ABDULLAH%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/7323/3/HARYANTI%20ABDULLAH%20WATERMARK.pdf Abdullah, Haryanti (2004) Kreativiti pengajaran di kalangan guru-guru teknikal : satu kajian kes Sekolah Menengah Teknik Kluang. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
building UTHM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
content_source UTHM Institutional Repository
url_provider http://eprints.uthm.edu.my/
language English
English
English
topic LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
spellingShingle LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Abdullah, Haryanti
Kreativiti pengajaran di kalangan guru-guru teknikal : satu kajian kes Sekolah Menengah Teknik Kluang
description Kajian ini adaiah berkaitan dengan kreativiti pengajaran di kaiangan guru�guru teknikai di Sekoiah Menengah Teknik KJuang. Tujuan kajian ini adaiah untuk meninjau kreativiti pengajaran dari aspek pengetahuan, kemahiran pengajaran dan nilai keguruan. Kajian yang dibuat adaiah berbentuk tinjauan semasa. Responden bagi kajian ini terdiri daripada semua guru teknikai di Sekoiah Menengah Teknik Kluang dan seramai 30 orang dipiiih sebagai sampel kajian. Data yang diperoiehi dianalisis menggunakan perisian AaZMH'caJ Package For &<cz'a/ A^'ewce versi 11.0 Anaiisis dapatan adaiah menggunakan skor min, kekerapan dan peratusan untuk kesemua item yang telah direkabentuk. Hasil anaiisis menunjukkan guru-guru sekoiah teknik hanya kreatif dari ketiga-tiga aspek iaitu pengetahuan dan kemahiran pengajaran dan nilai keguruan. Beberapa cadangan telah dikemukakan antaranya iaiah mempertingkatkan lagi bengkel dan kursus motivasi dikalangan guru agar kesedaran tentang perlunya guru yang kreatif pada abad kini. Oleh itu, diharapkan dapatan dan cadangan kajian ini dapat diguna dan dilaksanakan bagi mempertingkatkan kualiti guru-guru teknikai di Sekoiah Menengah Teknik.
format Thesis
author Abdullah, Haryanti
author_facet Abdullah, Haryanti
author_sort Abdullah, Haryanti
title Kreativiti pengajaran di kalangan guru-guru teknikal : satu kajian kes Sekolah Menengah Teknik Kluang
title_short Kreativiti pengajaran di kalangan guru-guru teknikal : satu kajian kes Sekolah Menengah Teknik Kluang
title_full Kreativiti pengajaran di kalangan guru-guru teknikal : satu kajian kes Sekolah Menengah Teknik Kluang
title_fullStr Kreativiti pengajaran di kalangan guru-guru teknikal : satu kajian kes Sekolah Menengah Teknik Kluang
title_full_unstemmed Kreativiti pengajaran di kalangan guru-guru teknikal : satu kajian kes Sekolah Menengah Teknik Kluang
title_sort kreativiti pengajaran di kalangan guru-guru teknikal : satu kajian kes sekolah menengah teknik kluang
publishDate 2004
url http://eprints.uthm.edu.my/7323/1/24p%20HARYANTI%20ABDULLAH.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7323/2/HARYANTI%20ABDULLAH%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7323/3/HARYANTI%20ABDULLAH%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7323/
_version_ 1739830442336452608
score 13.18916