Kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran revolusi industri 4.0

Kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam sering dipersoalkan walaupun pelbagai inisiatif diambil untuk meningkatkan kecekapan dan keberkesanan sektor ini. Oleh itu, artikel ini akan membincangkan kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran Revolusi Industri...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
Main Authors: Rameli, Norizan, Jaes, Lutfan, Junaidi, Noni Harianti
格式: Book Section
語言:English
出版: Penerbit UTHM 2020
主題:
在線閱讀:http://eprints.uthm.edu.my/3002/1/Bab09.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/3002/
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam sering dipersoalkan walaupun pelbagai inisiatif diambil untuk meningkatkan kecekapan dan keberkesanan sektor ini. Oleh itu, artikel ini akan membincangkan kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran Revolusi Industri 4.0 yang sememangnya memberi impak kepada sektor perkhidmatan awam. Perkembangan Revolusi Industri 4.0 digagaskan dalam Rancangan Lima Tahun negara seiring Pelan Strategik Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia untuk memastikan sektor perkhidmatan awam kekal relevan dalam arus modenisasi. Proses penambahbaikan kepada sistem e-kerajaan juga mempengaruhi kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam. Perancangan strategik, komunikasi berkesan dan kerjasama semua lapisan penjawat awam amatlah diperlukan bagi kemapanan sektor ini untuk berhadapan dengan era Revolusi Industri 4.0.