Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian

Kajian ini mengenal pasti gaya belajar Visual, Auditori dan Kinestetik pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik. Objektif utama kajian ini adalah untuk mengenal pasti peratus setiap kecenderungan gaya belajar di setiap sekolah yang dikaji. Satu ratus lima puluh...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Abd Rahman, Mohd Faizal
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2004
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/2403/1/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%2024p.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2403/2/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%20declaration.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2403/3/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%20fulltext.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2403/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.uthm.eprints.2403
record_format eprints
spelling my.uthm.eprints.24032021-11-01T00:42:46Z http://eprints.uthm.edu.my/2403/ Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian Abd Rahman, Mohd Faizal LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Kajian ini mengenal pasti gaya belajar Visual, Auditori dan Kinestetik pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik. Objektif utama kajian ini adalah untuk mengenal pasti peratus setiap kecenderungan gaya belajar di setiap sekolah yang dikaji. Satu ratus lima puluh orang pelajar telah dijadikan responden kajian. Kajian ini adalah berbentuk deskriptif dan instrumen pengumpulan data yang digunakan adalah borang soal selidik yang telah diubahsuai dari Learning Style Inventory. Data dianalisis menggunakan Statistical Package for Social Sciences (SPSS) versi 11.5 bagi mendapatkan peratus, min, sisihan piawai serta mengenal pasti sekiranya terdapat perbezaan yang signifikan setiap skor gaya belajar di kalangan sekolah yang dikaji. Dapatan kajian menunjukkan peratus kecenderungan gaya pelajar paling tinggi ialah gaya belajar Auditori diikuti dengan gaya belajar Kinestetik dan Visual. 2004-02 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/2403/1/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%2024p.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/2403/2/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%20declaration.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/2403/3/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%20fulltext.pdf Abd Rahman, Mohd Faizal (2004) Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian. Masters thesis, Universiti Tun Hussein Onn Malaysia.
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
building UTHM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
content_source UTHM Institutional Repository
url_provider http://eprints.uthm.edu.my/
language English
English
English
topic LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
spellingShingle LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Abd Rahman, Mohd Faizal
Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian
description Kajian ini mengenal pasti gaya belajar Visual, Auditori dan Kinestetik pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik. Objektif utama kajian ini adalah untuk mengenal pasti peratus setiap kecenderungan gaya belajar di setiap sekolah yang dikaji. Satu ratus lima puluh orang pelajar telah dijadikan responden kajian. Kajian ini adalah berbentuk deskriptif dan instrumen pengumpulan data yang digunakan adalah borang soal selidik yang telah diubahsuai dari Learning Style Inventory. Data dianalisis menggunakan Statistical Package for Social Sciences (SPSS) versi 11.5 bagi mendapatkan peratus, min, sisihan piawai serta mengenal pasti sekiranya terdapat perbezaan yang signifikan setiap skor gaya belajar di kalangan sekolah yang dikaji. Dapatan kajian menunjukkan peratus kecenderungan gaya pelajar paling tinggi ialah gaya belajar Auditori diikuti dengan gaya belajar Kinestetik dan Visual.
format Thesis
author Abd Rahman, Mohd Faizal
author_facet Abd Rahman, Mohd Faizal
author_sort Abd Rahman, Mohd Faizal
title Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian
title_short Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian
title_full Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian
title_fullStr Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian
title_full_unstemmed Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian
title_sort gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian
publishDate 2004
url http://eprints.uthm.edu.my/2403/1/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%2024p.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2403/2/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%20declaration.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2403/3/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%20fulltext.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2403/
_version_ 1738580987239989248
score 13.19449