Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian
Kajian ini mengenal pasti gaya belajar Visual, Auditori dan Kinestetik pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik. Objektif utama kajian ini adalah untuk mengenal pasti peratus setiap kecenderungan gaya belajar di setiap sekolah yang dikaji. Satu ratus lima puluh...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2004
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/2403/1/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%2024p.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2403/2/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%20declaration.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2403/3/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%20fulltext.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2403/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.uthm.eprints.2403 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uthm.eprints.24032021-11-01T00:42:46Z http://eprints.uthm.edu.my/2403/ Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian Abd Rahman, Mohd Faizal LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Kajian ini mengenal pasti gaya belajar Visual, Auditori dan Kinestetik pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik. Objektif utama kajian ini adalah untuk mengenal pasti peratus setiap kecenderungan gaya belajar di setiap sekolah yang dikaji. Satu ratus lima puluh orang pelajar telah dijadikan responden kajian. Kajian ini adalah berbentuk deskriptif dan instrumen pengumpulan data yang digunakan adalah borang soal selidik yang telah diubahsuai dari Learning Style Inventory. Data dianalisis menggunakan Statistical Package for Social Sciences (SPSS) versi 11.5 bagi mendapatkan peratus, min, sisihan piawai serta mengenal pasti sekiranya terdapat perbezaan yang signifikan setiap skor gaya belajar di kalangan sekolah yang dikaji. Dapatan kajian menunjukkan peratus kecenderungan gaya pelajar paling tinggi ialah gaya belajar Auditori diikuti dengan gaya belajar Kinestetik dan Visual. 2004-02 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/2403/1/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%2024p.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/2403/2/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%20declaration.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/2403/3/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%20fulltext.pdf Abd Rahman, Mohd Faizal (2004) Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian. Masters thesis, Universiti Tun Hussein Onn Malaysia. |
institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
building |
UTHM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
content_source |
UTHM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.uthm.edu.my/ |
language |
English English English |
topic |
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) |
spellingShingle |
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Abd Rahman, Mohd Faizal Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian |
description |
Kajian ini mengenal pasti gaya belajar Visual, Auditori dan Kinestetik pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik. Objektif utama kajian ini adalah untuk mengenal pasti peratus setiap kecenderungan gaya belajar di setiap sekolah yang dikaji. Satu ratus lima puluh orang pelajar telah dijadikan responden kajian. Kajian ini adalah berbentuk deskriptif dan instrumen pengumpulan data yang digunakan adalah borang soal selidik yang telah diubahsuai dari Learning Style Inventory. Data dianalisis menggunakan Statistical Package for Social Sciences (SPSS) versi 11.5 bagi mendapatkan peratus, min, sisihan piawai serta mengenal pasti sekiranya terdapat perbezaan yang signifikan setiap skor gaya belajar di kalangan sekolah yang dikaji. Dapatan kajian menunjukkan peratus kecenderungan gaya pelajar paling tinggi ialah gaya belajar Auditori diikuti dengan gaya belajar Kinestetik dan Visual. |
format |
Thesis |
author |
Abd Rahman, Mohd Faizal |
author_facet |
Abd Rahman, Mohd Faizal |
author_sort |
Abd Rahman, Mohd Faizal |
title |
Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian |
title_short |
Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian |
title_full |
Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian |
title_fullStr |
Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian |
title_full_unstemmed |
Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian |
title_sort |
gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian |
publishDate |
2004 |
url |
http://eprints.uthm.edu.my/2403/1/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%2024p.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2403/2/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%20declaration.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2403/3/MOHD%20FAIZAL%20BIN%20ABD%20RAHMAN%20-%20fulltext.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2403/ |
_version_ |
1738580987239989248 |
score |
13.19449 |