Persepsi pelajar sarjana muda kejuruteraan elektrik terhadap program latihan industri, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
Kajian ini dijalankan bertujuan untuk mengetahui persepsi Pelajar Sarjana Muda Kejuruteraan Elektrik Terhadap Program Latihan Industri, KUiTTHO berdasarkan kepada 4 faktor iaitu kesesuaian penempatan program latihan industri, kesesuaian pendedahan pelajaran teori di KUiTTHO dan amali di tempat progr...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2002
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/2393/1/HANIRAH%20MOHAMAD%20NUR%20-%2024p.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2393/2/HANIRAH%20MOHAMAD%20NUR%20-%20declaration.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2393/3/HANIRAH%20MOHAMAD%20NUR%20-%20fulltext.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2393/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kajian ini dijalankan bertujuan untuk mengetahui persepsi Pelajar Sarjana Muda Kejuruteraan Elektrik Terhadap Program Latihan Industri, KUiTTHO berdasarkan kepada 4 faktor iaitu kesesuaian penempatan program latihan industri, kesesuaian pendedahan pelajaran teori di KUiTTHO dan amali di tempat program latihan industri, tahap kerjasama yang diberikan oleh pihak industri kepada pelajar d a n kesediaan pelajar melakukan kerja yang diberi semasa program latihan industri. Sampel kajian adalah terdiri daripada pelajar-pelajar Sarjana Mud a Kejuruteraan Elektrik di KUITTHO yang telah menjalani program latihan industri. Set soal selidik terdiri daripada 3 bahagian iaitu bahagian A yang bertujuan untuk mendapatkan maklumat diri responden manakala bahagian Bertujuan untuk mengetahui kesesuaian program latihan industri yang telah diikuti oleh pelajar dan bahagian C adalah cadangan untuk meningkatkan mutu program latihan industri. Data - data yang diperolehi dianalisis menggunakan perisisan SPSS 10.0 for Windows (Statistical Package for the Social Science version 10) dan dipersembahkan dalam bentuk peratusan, carta dan keterangan analisis. Dapatan kajian secara umumnya menunjukkan reaksi positif dimana bagi semua aspek menunjukkan min keseluruhan yang tinggi |
---|