Pelaksanaan Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) bagi mata pelajaran sains di Sekolah Kebangsaan Daerah Pontian, Johor
Pentaksiran berasaskan sekolah (PBS) merupakan satu pentaksiran yang bersifat holistik iaitu menilai aspek kognitif (intelek), afektif (emosi dan rohani) dan psikomotor (jasmani) selaras dengan Falsafah Pendidikan Kebangsaan dan Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR). Kajian ini bertujuan untuk...
Saved in:
Main Author: | Maskan, Norsyuhadah |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2013
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/2033/1/24p%20NORSYUHADAH%20MASKAN.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2033/2/NORSYUHADAH%20MASKAN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2033/3/NORSYUHADAH%20MASKAN%20WATERMARK.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2033/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Tahap kepuasan guru terhadap perlaksanaan pentaksiran berasaskan sekolah (PBS) bagi Mata Pelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu
by: Chong, Siaw Chee
Published: (2019) -
Pengurus kurikulum di kalangan ketua panitia mata pelajaran di sekolah-sekolah menengah di daerah Keningau, Sabah
by: Laimah Sungap
Published: (2005) -
Tinjauan persepsi guru dan pelajar terhadap perlaksanaan pentaksiran berasaskan kompetensi (PBK) bagi mata pelajaran aliran vokasional (MPAV) di Sekolah Menengah Teknik di Sabah
by: Elizabeth Julia, Anchal
Published: (2010) -
Pelaksanaan sistem penilaian bestari satu tinjauan ke atas Sekolah Menengah Kebangsaan Perempuan Temenggung Ibrahim, Batu Pahat, Johor dan Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Penggawa Barat Pontian, johor.
by: Ismail, Asmelinda, et al.
Published: (2001) -
Pengaruh kepimpinan pengajaran terhadap efikasi kendiri guru, budaya sekolah dan amalan pentaksiran guru sekolah menengah kebangsaan, Sarawak
by: Talip, Anak Bijat
Published: (2016)