Inovasi Pengajaran Reflektif Bidang Sains dan Kejuruteraan
Buku ini memperkenalkan strategi pemikiran reflektif dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Pendekatan pemikiran reflektif adalah sebahagian daripada keperluan PBL. Teknik pemikiran reflektif ini adalah bertepatan dengan pendekatan kurikulum OBE. Bab 1 menerangkan strategi pemikiran reflektif bid...
Saved in:
Main Authors: | , , , |
---|---|
Format: | Book |
Language: | English |
Published: |
UTeM
2010
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utem.edu.my/id/eprint/5411/2/Inovasi_Pengajaran_Reflektif_Bidang_Sains_dan_Kejuruteraan.pdf http://eprints.utem.edu.my/id/eprint/5411/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.utem.eprints.5411 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.utem.eprints.54112015-05-28T03:34:11Z http://eprints.utem.edu.my/id/eprint/5411/ Inovasi Pengajaran Reflektif Bidang Sains dan Kejuruteraan Hanipah , Hussin Nor Hasniza , Ibrahim Rabiatul Adawiah, Ab. Aziz Siti Balqish , Ab. Aziz LB2300 Higher Education Buku ini memperkenalkan strategi pemikiran reflektif dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Pendekatan pemikiran reflektif adalah sebahagian daripada keperluan PBL. Teknik pemikiran reflektif ini adalah bertepatan dengan pendekatan kurikulum OBE. Bab 1 menerangkan strategi pemikiran reflektif bidang sains dan kejuruteraan. Bab 2 akan membantu pensyarah serta pelajar untuk menjadi penyelidik dan pengamal refleksi. Bab 3 pula akan memaparkan penulisan refleksi ke atas tokoh sains dan kejuruteraan. Bab 4 adalah Keberkesanan pengajaran dan pembelajaran bidang sains dan kejuruteran. UTeM 2010-05-25 Book PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utem.edu.my/id/eprint/5411/2/Inovasi_Pengajaran_Reflektif_Bidang_Sains_dan_Kejuruteraan.pdf Hanipah , Hussin and Nor Hasniza , Ibrahim and Rabiatul Adawiah, Ab. Aziz and Siti Balqish , Ab. Aziz (2010) Inovasi Pengajaran Reflektif Bidang Sains dan Kejuruteraan. UTeM, Melaka. ISBN 9789832948797 |
institution |
Universiti Teknikal Malaysia Melaka |
building |
UTEM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknikal Malaysia Melaka |
content_source |
UTEM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.utem.edu.my/ |
language |
English |
topic |
LB2300 Higher Education |
spellingShingle |
LB2300 Higher Education Hanipah , Hussin Nor Hasniza , Ibrahim Rabiatul Adawiah, Ab. Aziz Siti Balqish , Ab. Aziz Inovasi Pengajaran Reflektif Bidang Sains dan Kejuruteraan |
description |
Buku ini memperkenalkan strategi pemikiran reflektif dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Pendekatan pemikiran reflektif adalah sebahagian daripada keperluan PBL. Teknik pemikiran reflektif ini adalah bertepatan dengan pendekatan kurikulum OBE. Bab 1 menerangkan strategi pemikiran reflektif bidang sains dan kejuruteraan. Bab 2 akan membantu pensyarah serta pelajar untuk menjadi penyelidik dan pengamal refleksi. Bab 3 pula akan memaparkan penulisan refleksi ke atas tokoh sains dan kejuruteraan. Bab 4 adalah Keberkesanan pengajaran dan pembelajaran bidang sains dan kejuruteran. |
format |
Book |
author |
Hanipah , Hussin Nor Hasniza , Ibrahim Rabiatul Adawiah, Ab. Aziz Siti Balqish , Ab. Aziz |
author_facet |
Hanipah , Hussin Nor Hasniza , Ibrahim Rabiatul Adawiah, Ab. Aziz Siti Balqish , Ab. Aziz |
author_sort |
Hanipah , Hussin |
title |
Inovasi Pengajaran Reflektif Bidang Sains dan Kejuruteraan |
title_short |
Inovasi Pengajaran Reflektif Bidang Sains dan Kejuruteraan |
title_full |
Inovasi Pengajaran Reflektif Bidang Sains dan Kejuruteraan |
title_fullStr |
Inovasi Pengajaran Reflektif Bidang Sains dan Kejuruteraan |
title_full_unstemmed |
Inovasi Pengajaran Reflektif Bidang Sains dan Kejuruteraan |
title_sort |
inovasi pengajaran reflektif bidang sains dan kejuruteraan |
publisher |
UTeM |
publishDate |
2010 |
url |
http://eprints.utem.edu.my/id/eprint/5411/2/Inovasi_Pengajaran_Reflektif_Bidang_Sains_dan_Kejuruteraan.pdf http://eprints.utem.edu.my/id/eprint/5411/ |
_version_ |
1665905300095369216 |
score |
13.18916 |