Penerapan Nilai Dalam Pengajaran Guru Matematik Sekolah Menengah : Satu Kajian Kes [LB1645. U99 2007 f rb].

Kajian kualitatif ini bertujuan menjelajahi nilai pengajaran matematik di bilik darjah oleh tiga orang guru matematik sekolah menengah. Terdapat tiga kategori utama nilai, iaitu nilai pendidikan umum, nilai matematik, dan nilai pendidikan matematik. This qualitative research explored values in ma...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Dollah, Mohd. Uzi
Format: Thesis
Language:English
Published: 2007
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/9189/1/PENERAPAN_NILAI_DALAM_PENGAJARAN_GURU_MATEMATIK_SEKOLAH_MENENGAH.pdf
http://eprints.usm.my/9189/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian kualitatif ini bertujuan menjelajahi nilai pengajaran matematik di bilik darjah oleh tiga orang guru matematik sekolah menengah. Terdapat tiga kategori utama nilai, iaitu nilai pendidikan umum, nilai matematik, dan nilai pendidikan matematik. This qualitative research explored values in mathematics teaching as espoused by three secondary school mathematics teachers in Malaysia. There are three main categories of values, namely general education values, mathematical values and mathematics education values.