Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum
Kajian ini bertujuan mengesan tahap keprihatinan gum terhadap perubahan kurikulum sejarah di samping mengenal pasti tahap sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi mereka. Kajian juga bertujuan mengesan hubungan di antara faktor sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi dengan keprihatinan gumgum s...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2009
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/61880/1/Pages%20from%20Baharuddin%20bin%20Jabar.pdf http://eprints.usm.my/61880/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.usm.eprints.61880 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.usm.eprints.61880 http://eprints.usm.my/61880/ Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum Jabar, Baharuddin L7-991 Education (General) Kajian ini bertujuan mengesan tahap keprihatinan gum terhadap perubahan kurikulum sejarah di samping mengenal pasti tahap sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi mereka. Kajian juga bertujuan mengesan hubungan di antara faktor sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi dengan keprihatinan gumgum sejarah berkenaan. Akhir sekali, kajian bertujuan mengenal pasti kesan moderasi pengalaman mengajar ke atas hubungan antara sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi dengan keprihatinan gum. Sampel kajian terdiri daripada 328 guru-guru sejarah. 2009 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/61880/1/Pages%20from%20Baharuddin%20bin%20Jabar.pdf Jabar, Baharuddin (2009) Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia. |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
building |
Hamzah Sendut Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Sains Malaysia |
content_source |
USM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.usm.my/ |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Jabar, Baharuddin Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum |
description |
Kajian ini bertujuan mengesan tahap keprihatinan gum terhadap perubahan kurikulum sejarah di samping mengenal pasti tahap sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi mereka. Kajian juga bertujuan mengesan hubungan di antara
faktor sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi dengan keprihatinan gumgum sejarah berkenaan. Akhir sekali, kajian bertujuan mengenal pasti kesan moderasi pengalaman mengajar ke atas hubungan antara sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi dengan keprihatinan gum. Sampel kajian terdiri daripada 328 guru-guru sejarah. |
format |
Thesis |
author |
Jabar, Baharuddin |
author_facet |
Jabar, Baharuddin |
author_sort |
Jabar, Baharuddin |
title |
Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum |
title_short |
Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum |
title_full |
Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum |
title_fullStr |
Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum |
title_full_unstemmed |
Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum |
title_sort |
sikap, pengetahuan, kemahiran pedagogi dan keprihatinan guru sejarah terhadap perubahan kurikulum |
publishDate |
2009 |
url |
http://eprints.usm.my/61880/1/Pages%20from%20Baharuddin%20bin%20Jabar.pdf http://eprints.usm.my/61880/ |
_version_ |
1825161187076079616 |
score |
13.239859 |