Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum

Kajian ini bertujuan mengesan tahap keprihatinan gum terhadap perubahan kurikulum sejarah di samping mengenal pasti tahap sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi mereka. Kajian juga bertujuan mengesan hubungan di antara faktor sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi dengan keprihatinan gumgum s...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Jabar, Baharuddin
Format: Thesis
Language:English
Published: 2009
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/61880/1/Pages%20from%20Baharuddin%20bin%20Jabar.pdf
http://eprints.usm.my/61880/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.usm.eprints.61880
record_format eprints
spelling my.usm.eprints.61880 http://eprints.usm.my/61880/ Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum Jabar, Baharuddin L7-991 Education (General) Kajian ini bertujuan mengesan tahap keprihatinan gum terhadap perubahan kurikulum sejarah di samping mengenal pasti tahap sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi mereka. Kajian juga bertujuan mengesan hubungan di antara faktor sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi dengan keprihatinan gumgum sejarah berkenaan. Akhir sekali, kajian bertujuan mengenal pasti kesan moderasi pengalaman mengajar ke atas hubungan antara sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi dengan keprihatinan gum. Sampel kajian terdiri daripada 328 guru-guru sejarah. 2009 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/61880/1/Pages%20from%20Baharuddin%20bin%20Jabar.pdf Jabar, Baharuddin (2009) Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
institution Universiti Sains Malaysia
building Hamzah Sendut Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sains Malaysia
content_source USM Institutional Repository
url_provider http://eprints.usm.my/
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Jabar, Baharuddin
Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum
description Kajian ini bertujuan mengesan tahap keprihatinan gum terhadap perubahan kurikulum sejarah di samping mengenal pasti tahap sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi mereka. Kajian juga bertujuan mengesan hubungan di antara faktor sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi dengan keprihatinan gumgum sejarah berkenaan. Akhir sekali, kajian bertujuan mengenal pasti kesan moderasi pengalaman mengajar ke atas hubungan antara sikap, pengetahuan dan kemahiran pedagogi dengan keprihatinan gum. Sampel kajian terdiri daripada 328 guru-guru sejarah.
format Thesis
author Jabar, Baharuddin
author_facet Jabar, Baharuddin
author_sort Jabar, Baharuddin
title Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum
title_short Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum
title_full Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum
title_fullStr Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum
title_full_unstemmed Sikap, Pengetahuan, Kemahiran Pedagogi Dan Keprihatinan Guru Sejarah Terhadap Perubahan Kurikulum
title_sort sikap, pengetahuan, kemahiran pedagogi dan keprihatinan guru sejarah terhadap perubahan kurikulum
publishDate 2009
url http://eprints.usm.my/61880/1/Pages%20from%20Baharuddin%20bin%20Jabar.pdf
http://eprints.usm.my/61880/
_version_ 1825161187076079616
score 13.239859