Keberkesanan Pemikiran Reka Bentuk Dalam Pembelajaran Berasaskan Projek Terhadap Pencapaian Guru Pelatih Yang Berbeza Tahap Regulasi Kendiri Di Institut Pendidikan Guru

Kajian ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan pemikiran reka bentuk dalam pembelajaran berasaskan projek secara dalam talian (ePBP) terhadap pencapaian dan pengekalan pencapaian guru pelatih semester ketiga yang mengikuti jurusan Reka Bentuk dan Teknologi di Institut Pendidikan Guru. Kajian in...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mansor, Aizul Fared
Format: Thesis
Language:English
Published: 2019
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/59445/1/24%20Pages%20from%20PHS20020446.pdf
http://eprints.usm.my/59445/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.usm.eprints.59445
record_format eprints
spelling my.usm.eprints.59445 http://eprints.usm.my/59445/ Keberkesanan Pemikiran Reka Bentuk Dalam Pembelajaran Berasaskan Projek Terhadap Pencapaian Guru Pelatih Yang Berbeza Tahap Regulasi Kendiri Di Institut Pendidikan Guru Mansor, Aizul Fared L7-991 Education (General) Kajian ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan pemikiran reka bentuk dalam pembelajaran berasaskan projek secara dalam talian (ePBP) terhadap pencapaian dan pengekalan pencapaian guru pelatih semester ketiga yang mengikuti jurusan Reka Bentuk dan Teknologi di Institut Pendidikan Guru. Kajian ini juga turut mengkaji sama ada kesan penerapan pemikiran reka bentuk dalam ePBP (ePBP dengan PR) dan tanpa penerapan pemikiran reka bentuk dalam ePBP (ePBP tanpa PR) memberi kesan yang berbeza terhadap tahap regulasi kendiri guru pelatih yang berbeza. Reka bentuk eksperimen kuasi berbentuk ujian pra, ujian pasca dan ujian pasca lanjutan digunakan dalam kajian ini. Sampel kajian adalah seramai 142 orang guru pelatih dan kajian dijalankan di dua buah Institut Pendidikan Guru (IPG) yang berbeza. Sebuah IPG dijadikan sebagai kumpulan eksperimen pertama (E 1) dan sebuah lagi kumpulan eksperimen kedua (E2). 2019-08 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/59445/1/24%20Pages%20from%20PHS20020446.pdf Mansor, Aizul Fared (2019) Keberkesanan Pemikiran Reka Bentuk Dalam Pembelajaran Berasaskan Projek Terhadap Pencapaian Guru Pelatih Yang Berbeza Tahap Regulasi Kendiri Di Institut Pendidikan Guru. PhD thesis, Perpustakaan Hamzah Sendut.
institution Universiti Sains Malaysia
building Hamzah Sendut Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sains Malaysia
content_source USM Institutional Repository
url_provider http://eprints.usm.my/
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Mansor, Aizul Fared
Keberkesanan Pemikiran Reka Bentuk Dalam Pembelajaran Berasaskan Projek Terhadap Pencapaian Guru Pelatih Yang Berbeza Tahap Regulasi Kendiri Di Institut Pendidikan Guru
description Kajian ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan pemikiran reka bentuk dalam pembelajaran berasaskan projek secara dalam talian (ePBP) terhadap pencapaian dan pengekalan pencapaian guru pelatih semester ketiga yang mengikuti jurusan Reka Bentuk dan Teknologi di Institut Pendidikan Guru. Kajian ini juga turut mengkaji sama ada kesan penerapan pemikiran reka bentuk dalam ePBP (ePBP dengan PR) dan tanpa penerapan pemikiran reka bentuk dalam ePBP (ePBP tanpa PR) memberi kesan yang berbeza terhadap tahap regulasi kendiri guru pelatih yang berbeza. Reka bentuk eksperimen kuasi berbentuk ujian pra, ujian pasca dan ujian pasca lanjutan digunakan dalam kajian ini. Sampel kajian adalah seramai 142 orang guru pelatih dan kajian dijalankan di dua buah Institut Pendidikan Guru (IPG) yang berbeza. Sebuah IPG dijadikan sebagai kumpulan eksperimen pertama (E 1) dan sebuah lagi kumpulan eksperimen kedua (E2).
format Thesis
author Mansor, Aizul Fared
author_facet Mansor, Aizul Fared
author_sort Mansor, Aizul Fared
title Keberkesanan Pemikiran Reka Bentuk Dalam Pembelajaran Berasaskan Projek Terhadap Pencapaian Guru Pelatih Yang Berbeza Tahap Regulasi Kendiri Di Institut Pendidikan Guru
title_short Keberkesanan Pemikiran Reka Bentuk Dalam Pembelajaran Berasaskan Projek Terhadap Pencapaian Guru Pelatih Yang Berbeza Tahap Regulasi Kendiri Di Institut Pendidikan Guru
title_full Keberkesanan Pemikiran Reka Bentuk Dalam Pembelajaran Berasaskan Projek Terhadap Pencapaian Guru Pelatih Yang Berbeza Tahap Regulasi Kendiri Di Institut Pendidikan Guru
title_fullStr Keberkesanan Pemikiran Reka Bentuk Dalam Pembelajaran Berasaskan Projek Terhadap Pencapaian Guru Pelatih Yang Berbeza Tahap Regulasi Kendiri Di Institut Pendidikan Guru
title_full_unstemmed Keberkesanan Pemikiran Reka Bentuk Dalam Pembelajaran Berasaskan Projek Terhadap Pencapaian Guru Pelatih Yang Berbeza Tahap Regulasi Kendiri Di Institut Pendidikan Guru
title_sort keberkesanan pemikiran reka bentuk dalam pembelajaran berasaskan projek terhadap pencapaian guru pelatih yang berbeza tahap regulasi kendiri di institut pendidikan guru
publishDate 2019
url http://eprints.usm.my/59445/1/24%20Pages%20from%20PHS20020446.pdf
http://eprints.usm.my/59445/
_version_ 1781705434834403328
score 13.160551