Pembinaan Dan Kesan Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian Terhadap Penyesuaian Pelajar Di Institut Pendidikan Guru

Kajian ini bertujuan membina dan menguji Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian untuk meningkatkan penyesuaian pelajar tahun pertama di Institut Pendidikan Guru (IPG). Selain itu, kajian ini juga bertujuan untuk meneroka pengalaman pelajar mengikuti Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian, me...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Tengku Besar, Tengku Norhani
Format: Thesis
Language:English
Published: 2022
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/59329/1/24%20Pages%20from%20TENGKU%20NORHANI%20BINTI%20TENGKU%20BESAR%20-%20TESIS.pdf
http://eprints.usm.my/59329/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.usm.eprints.59329
record_format eprints
spelling my.usm.eprints.59329 http://eprints.usm.my/59329/ Pembinaan Dan Kesan Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian Terhadap Penyesuaian Pelajar Di Institut Pendidikan Guru Tengku Besar, Tengku Norhani L7-991 Education (General) Kajian ini bertujuan membina dan menguji Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian untuk meningkatkan penyesuaian pelajar tahun pertama di Institut Pendidikan Guru (IPG). Selain itu, kajian ini juga bertujuan untuk meneroka pengalaman pelajar mengikuti Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian, mengenal pasti tema dan imej pengalaman penyesuaian, dan mengenal pasti pola peningkatan penyesuaian pelajar. Kajian ini menggunakan reka bentuk gabungan kajian kuantitatif dan kualitatif. Secara spesifiknya, kajian ini menggunakan kaedah eksperimental campuran (experimental mixed method) yang melibatkan data kuantitatif dan kualitatif dikumpul secara berfasa dengan menggunakan Soal Selidik Adaptasi Pelajar (Baker & Siryk, 1999) (SACQ), transkrip perkongsian kelompok, gambar digital visual hasil seni dan perkongsian video kreatif. 2022-02 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/59329/1/24%20Pages%20from%20TENGKU%20NORHANI%20BINTI%20TENGKU%20BESAR%20-%20TESIS.pdf Tengku Besar, Tengku Norhani (2022) Pembinaan Dan Kesan Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian Terhadap Penyesuaian Pelajar Di Institut Pendidikan Guru. PhD thesis, Perpustakaan Hamzah Sendut.
institution Universiti Sains Malaysia
building Hamzah Sendut Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sains Malaysia
content_source USM Institutional Repository
url_provider http://eprints.usm.my/
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Tengku Besar, Tengku Norhani
Pembinaan Dan Kesan Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian Terhadap Penyesuaian Pelajar Di Institut Pendidikan Guru
description Kajian ini bertujuan membina dan menguji Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian untuk meningkatkan penyesuaian pelajar tahun pertama di Institut Pendidikan Guru (IPG). Selain itu, kajian ini juga bertujuan untuk meneroka pengalaman pelajar mengikuti Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian, mengenal pasti tema dan imej pengalaman penyesuaian, dan mengenal pasti pola peningkatan penyesuaian pelajar. Kajian ini menggunakan reka bentuk gabungan kajian kuantitatif dan kualitatif. Secara spesifiknya, kajian ini menggunakan kaedah eksperimental campuran (experimental mixed method) yang melibatkan data kuantitatif dan kualitatif dikumpul secara berfasa dengan menggunakan Soal Selidik Adaptasi Pelajar (Baker & Siryk, 1999) (SACQ), transkrip perkongsian kelompok, gambar digital visual hasil seni dan perkongsian video kreatif.
format Thesis
author Tengku Besar, Tengku Norhani
author_facet Tengku Besar, Tengku Norhani
author_sort Tengku Besar, Tengku Norhani
title Pembinaan Dan Kesan Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian Terhadap Penyesuaian Pelajar Di Institut Pendidikan Guru
title_short Pembinaan Dan Kesan Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian Terhadap Penyesuaian Pelajar Di Institut Pendidikan Guru
title_full Pembinaan Dan Kesan Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian Terhadap Penyesuaian Pelajar Di Institut Pendidikan Guru
title_fullStr Pembinaan Dan Kesan Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian Terhadap Penyesuaian Pelajar Di Institut Pendidikan Guru
title_full_unstemmed Pembinaan Dan Kesan Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian Terhadap Penyesuaian Pelajar Di Institut Pendidikan Guru
title_sort pembinaan dan kesan modul terapi seni brief fokus penyelesaian terhadap penyesuaian pelajar di institut pendidikan guru
publishDate 2022
url http://eprints.usm.my/59329/1/24%20Pages%20from%20TENGKU%20NORHANI%20BINTI%20TENGKU%20BESAR%20-%20TESIS.pdf
http://eprints.usm.my/59329/
_version_ 1778162345538748416
score 13.18916