Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen.

Sesuai dengan statusnya sebagai bahasa rasmi Malaysia yang mendokong peranan sebagai bahasa ilmu pengetahuan (Akta Pendidikan, 1996), bahasa Melayu menjadi bahasa pengantar utama bagi mata-mata pelajaran di sekolah kebangsaan, kecuali Matematik dan Sains mulai 2004 (Sharifah Maimunah, 2004) serta se...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Othman, Hashim
Format: Conference or Workshop Item
Language:English
Published: Universiti Sains Malaysia 2005
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/4884/1/Penilaian_Tahap_Penguasaan_Kemahiran_Menulis_Dalam_Bahasa_Melayu_Murid_Sekolah_Kebangsaan_Kebolehpercayaan_Instrumen.pdf
http://eprints.usm.my/4884/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.usm.eprints.4884
record_format eprints
spelling my.usm.eprints.4884 http://eprints.usm.my/4884/ Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen. Othman, Hashim L7-991 Education (General) Sesuai dengan statusnya sebagai bahasa rasmi Malaysia yang mendokong peranan sebagai bahasa ilmu pengetahuan (Akta Pendidikan, 1996), bahasa Melayu menjadi bahasa pengantar utama bagi mata-mata pelajaran di sekolah kebangsaan, kecuali Matematik dan Sains mulai 2004 (Sharifah Maimunah, 2004) serta sebagai satu mata pelajaran wajib, termasuklah di sekolah rendah jenis kebangsaan (Cina dan Tamil). Universiti Sains Malaysia 2005-09 Conference or Workshop Item NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/4884/1/Penilaian_Tahap_Penguasaan_Kemahiran_Menulis_Dalam_Bahasa_Melayu_Murid_Sekolah_Kebangsaan_Kebolehpercayaan_Instrumen.pdf Othman, Hashim (2005) Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen. In: Perisdangan Serantau Pendidikan Bahasa Malaysia : Merekayasa Pendidikan Bahasa Melayu Untuk Mendepani Cabaran Semasa, 16-18 September 2005, Paradise Beach Resort,Tanjung Bungah, Pulau Pinang. (Submitted)
institution Universiti Sains Malaysia
building Hamzah Sendut Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sains Malaysia
content_source USM Institutional Repository
url_provider http://eprints.usm.my/
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Othman, Hashim
Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen.
description Sesuai dengan statusnya sebagai bahasa rasmi Malaysia yang mendokong peranan sebagai bahasa ilmu pengetahuan (Akta Pendidikan, 1996), bahasa Melayu menjadi bahasa pengantar utama bagi mata-mata pelajaran di sekolah kebangsaan, kecuali Matematik dan Sains mulai 2004 (Sharifah Maimunah, 2004) serta sebagai satu mata pelajaran wajib, termasuklah di sekolah rendah jenis kebangsaan (Cina dan Tamil).
format Conference or Workshop Item
author Othman, Hashim
author_facet Othman, Hashim
author_sort Othman, Hashim
title Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen.
title_short Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen.
title_full Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen.
title_fullStr Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen.
title_full_unstemmed Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen.
title_sort penilaian tahap penguasaan kemahiran menulis dalam bahasa melayu murid sekolah kebangsaan kebolehpercayaan instrumen.
publisher Universiti Sains Malaysia
publishDate 2005
url http://eprints.usm.my/4884/1/Penilaian_Tahap_Penguasaan_Kemahiran_Menulis_Dalam_Bahasa_Melayu_Murid_Sekolah_Kebangsaan_Kebolehpercayaan_Instrumen.pdf
http://eprints.usm.my/4884/
_version_ 1643700019924041728
score 13.18916