Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.

Tujuan kajian ini ialah untuk mengenal pasti perhubungan yang wujud antara kerisauan ujian dan gaya coping dengan prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar-pelajar institut pendidikan guru yang mengikuti bidang pengkhususan yang berlainan. The purpose of this study was to identify the relations...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Gurusamy, Sinnamachi
Format: Thesis
Language:English
Published: 2011
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/43104/1/Pages_from_HUBUNGAN_KERISAUAN_UJIAN_DAN_GAYA_COPING_SERTA.pdf
http://eprints.usm.my/43104/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.usm.eprints.43104
record_format eprints
spelling my.usm.eprints.43104 http://eprints.usm.my/43104/ Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia. Gurusamy, Sinnamachi L7-991 Education (General) Tujuan kajian ini ialah untuk mengenal pasti perhubungan yang wujud antara kerisauan ujian dan gaya coping dengan prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar-pelajar institut pendidikan guru yang mengikuti bidang pengkhususan yang berlainan. The purpose of this study was to identify the relationship that exists between test anxiety, coping style and examination performances among students of different specializations at the institute of teacher education. 2011 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/43104/1/Pages_from_HUBUNGAN_KERISAUAN_UJIAN_DAN_GAYA_COPING_SERTA.pdf Gurusamy, Sinnamachi (2011) Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia.
institution Universiti Sains Malaysia
building Hamzah Sendut Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sains Malaysia
content_source USM Institutional Repository
url_provider http://eprints.usm.my/
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Gurusamy, Sinnamachi
Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.
description Tujuan kajian ini ialah untuk mengenal pasti perhubungan yang wujud antara kerisauan ujian dan gaya coping dengan prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar-pelajar institut pendidikan guru yang mengikuti bidang pengkhususan yang berlainan. The purpose of this study was to identify the relationship that exists between test anxiety, coping style and examination performances among students of different specializations at the institute of teacher education.
format Thesis
author Gurusamy, Sinnamachi
author_facet Gurusamy, Sinnamachi
author_sort Gurusamy, Sinnamachi
title Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.
title_short Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.
title_full Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.
title_fullStr Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.
title_full_unstemmed Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.
title_sort hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar institut pendidikan guru malaysia.
publishDate 2011
url http://eprints.usm.my/43104/1/Pages_from_HUBUNGAN_KERISAUAN_UJIAN_DAN_GAYA_COPING_SERTA.pdf
http://eprints.usm.my/43104/
_version_ 1643710664459419648
score 13.18916