Kesan Pengajaran Kontekstual Ke Atas Pencapaian Pelajar Dalam Fizik

Pendekatan kontekstual disarankan sesuai bagi mengurangkan kesukaran memahami konsep-konsep fizik yang secara tradisinya diajar terpisah daripada aplikasi. Pendekatan ini dikatakan membolehkan konsep-konsep fizik diperkenalkan dalam konteks kehidupan sebenar. Dengan cara ini, diharapkan pelajar-p...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Ismail, Zurida, Samsudin, Mohd Ali, Mohd Zain, Ahmad Nurulazam
Format: Article
Language:English
Published: Penerbit Universiti Sains Malaysia 2005
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/34232/1/JPP03Zurida_%2843-52%29B.pdf
http://eprints.usm.my/34232/
http://apjee.usm.my/APJEE_20_2005/JPP03Zurida%20(43-52)B.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!