Should We Teach Construction Stress To Esl/Efl Students?

Guru-guru yang mengajar bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua sering menjadikan buku teks sebagai panduan untuk menyampaikan pengajaran. Ketika mengajar tajuk penekanan kata dalam kata majmuk, guru-guru sering menghadapi masalah. Banyak tajuk yang terdapat dalam teks tentang sebutan bahasa Inggeri...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: B. Dickerson, Wayne
Format: Article
Language:English
Published: Penerbit Universiti Sains Malaysia 2004
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/34223/1/Jilid_19_Artikel_06.pdf
http://eprints.usm.my/34223/
http://apjee.usm.my/JPP_19_2004/Jilid%2019%20Artikel%2006.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.usm.eprints.34223
record_format eprints
spelling my.usm.eprints.34223 http://eprints.usm.my/34223/ Should We Teach Construction Stress To Esl/Efl Students? B. Dickerson, Wayne LB2300 Higher Education Guru-guru yang mengajar bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua sering menjadikan buku teks sebagai panduan untuk menyampaikan pengajaran. Ketika mengajar tajuk penekanan kata dalam kata majmuk, guru-guru sering menghadapi masalah. Banyak tajuk yang terdapat dalam teks tentang sebutan bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua, namun tidak ada yang menyatakan tentang penekanan kata dalam kata majmuk (kata nama, kata bilangan, kata adjektif, kata kerja) dan pembinaan kata kerja yang terdiri daripada banyak kata. Penerbit Universiti Sains Malaysia 2004 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/34223/1/Jilid_19_Artikel_06.pdf B. Dickerson, Wayne (2004) Should We Teach Construction Stress To Esl/Efl Students? The Asia Pacific Journal of Educators and Education (formerly known as Journal of Educators and Education), 19 (1). pp. 1-16. ISSN 2289-9057 http://apjee.usm.my/JPP_19_2004/Jilid%2019%20Artikel%2006.pdf
institution Universiti Sains Malaysia
building Hamzah Sendut Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sains Malaysia
content_source USM Institutional Repository
url_provider http://eprints.usm.my/
language English
topic LB2300 Higher Education
spellingShingle LB2300 Higher Education
B. Dickerson, Wayne
Should We Teach Construction Stress To Esl/Efl Students?
description Guru-guru yang mengajar bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua sering menjadikan buku teks sebagai panduan untuk menyampaikan pengajaran. Ketika mengajar tajuk penekanan kata dalam kata majmuk, guru-guru sering menghadapi masalah. Banyak tajuk yang terdapat dalam teks tentang sebutan bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua, namun tidak ada yang menyatakan tentang penekanan kata dalam kata majmuk (kata nama, kata bilangan, kata adjektif, kata kerja) dan pembinaan kata kerja yang terdiri daripada banyak kata.
format Article
author B. Dickerson, Wayne
author_facet B. Dickerson, Wayne
author_sort B. Dickerson, Wayne
title Should We Teach Construction Stress To Esl/Efl Students?
title_short Should We Teach Construction Stress To Esl/Efl Students?
title_full Should We Teach Construction Stress To Esl/Efl Students?
title_fullStr Should We Teach Construction Stress To Esl/Efl Students?
title_full_unstemmed Should We Teach Construction Stress To Esl/Efl Students?
title_sort should we teach construction stress to esl/efl students?
publisher Penerbit Universiti Sains Malaysia
publishDate 2004
url http://eprints.usm.my/34223/1/Jilid_19_Artikel_06.pdf
http://eprints.usm.my/34223/
http://apjee.usm.my/JPP_19_2004/Jilid%2019%20Artikel%2006.pdf
_version_ 1643708145651941376
score 13.160551